گردوخاک غرب و جنوب غرب را در برمی‌گیرد/سامانه‌های بارشی در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: احتمال پدیده گردوخاک در استان‌های غربی و جنوب غربی ایران وجود دارد گه به همین علت اختلال در تردد هوایی و زمینی پدید می‌آید.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۷۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرسامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده که بخش‌هایی از استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، البرز شرقی و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی افزود: این سامانه در اواخر وقت روز پنجشنبه فقط شمال شرق را در برمی‌گیرد که پیامد آن بارش‌های باران و وزش باد موقتی است و رفته رفته از کشور خارج می‌شود.

به گزارش تسنیم،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز پنجشنبه جوی پایدار اکثر نقاط کشورمان را در برمی‌گیرد و فقط بخشهایی از شمال شرقی کشورمان درگیر باران و رگبار خواهد شد.

وظیفه افزود: از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشورمان می‌شود که ابتدا شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال کشورمان را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی روز جمعه نیز وزش باد شدید در مناطق شمال تا مرکز عراق ایجاد می‌شود که که احتمال خیزش گردوخاک در بخش‌های غرب و جنوب غرب ایران دور از انتظار نیست و اختلال در تردد هوایی و زمینی استان‌های این منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید در بخش‌هایی از استان‌های شمالی کشور اظهار کرد: اواخر وقت پنجشنبه و اوایل وقت روز جمعه وزش باد بسیار شدیدی در استان‌های اردبیل و گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، سواحل خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود و با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در روز جمعه کاهش می‌یابد.

وی، شهرکرد با دو درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 31 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 20 درجه بالای صفر رسید.

ارسال نظرات