خسارت شدید مزارع دیم بروجرد به دلیل کاهش بارندگی

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برخی از نقاط شهرستان بروجرد 60 تا 70 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتاً مزارع ما به‌ویژه مزارع دیم دچار خسارت شدید شده است.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۳۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا امینی امروز در گردهمایی عوامل اجرایی شبکه مراقبت سن غلات که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه در برخی از نقاط شهرستان بروجرد 60 تا 70 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتاً مزارع ما به‌ویژه مزارع دیم دچار خسارت شدید شده اظهار داشت: تاکنون 30 درصد در سطح مزارع خسارت داشتیم و این مزارع طبیعتاً در چند ماه آینده نقش مزارع برگشتی را ایفا می‌کند.
وی افزود: با توجه به گرمای زودرس حدود 20 روز تا یک ماه زودتر به استقبال عملیاتی می‌رویم که در بحث حفظ نباتات تعریف‌شده است که باید روی آن کارکنیم.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی نیاز به پشتیبانی و امکانات دارد چون امکاناتی که اکنون در اختیارداریم پاسخگوی انتظاراتی که از شهرستان‌ها دارند نیست.
وی بیان کرد: اعتباراتی که در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد باید پاسخ گوی همه هزینه‌ها باش دو شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم ولی همین مقدار اعتبار هم پاسخ‌گویی نیاز شهرستان بروجرد نیست.
امینی گفت: یکی از مسائل مهم ما بحث هماهنگی بین دو دستگاه غله و جهاد کشاورزی است چون سال گذشته تمام همکاران ما با تمام توان کار خود را انجام دادند ولی متأسفانه اختلافی که در نوع نگرش بین دو مجموعه وجود داشت شرایطی پیش آمد که شرایط بررسی شد بنابراین انتظار داریم مجموعه‌های وابسته به این بخش هماهنگ و با اهداف هم سو باشند تا بتوانیم نتیجه مشترک بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر معتقدیم فعالیت مؤثر در بخش حفظ نباتات می‌تواند 30 تا 40 درصد در عملکرد و کیفیت محصول ما مؤثر باشد نیاز است توجه ویژه‌ای به بحث حفظ نباتات و امکانات شود تا بتوانیم وظایف محول شده را به نحو احسن انجام دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار داشت: با توجه به گرانی سموم مزارع برگشتی فراوانی خواهیم داشت و همین مزارع رهاشده خواهند ماند بنابراین نیاز است اعتبار ویژه‌ای در اختیارمان باشد تا بتوانیم این مزارع را فعال کنیم؛ متأسفانه شهرستان‌هایی که سال گذشته در این بخش هزینه کردند، بدهی‌هایی آن‌ها هنوز تأمین نشده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات