بانویی که با آمدنش سوره کوثر نازل شد

در این بیانیه آمده است: زنان در جامعه ایران اسلامی الگوی زندگی خود را از بهترین زنان عالم حضرت زهرا(س)گرفته اند. بانویی که با آمدنش سوره کوثر نازل شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۸۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در بیانیه ای  به مناسبت هفته زن و تولد حضرت زهرا (س) و روز مادر  آورده است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا اعطیناک الکوثر-فصل لربک وانحر-ان شانئک هوالابتر
امام خمینی (ره) در مورد زن، این تجلی گاه عشق و محبت پروردگار در عالم هستی این چنین می گویند: «زن مظهر تحقق آمال بشر است.از دامن زن مرد به معراج می رود،دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است.»
آری زنان رکن اساسی و پایه های محکم جوامع بشری هستند.رهبر کبیر انقلاب، زن را مظهر تحقق آمال بشر می داند یعنی زن در هر کجای این جامعه بشریت باشد و نقش اساسی و اصلی خود را به درستی و خوبی ایفا کند،آن جامعه به کمال و سعادت می رسد. زنان و مادران با تربیت صحیح و ایجاد محیطی سالم پر از نشاط می توانند همسران و فرزندانی موفق در جامعه داشته باشند و به تبع آن، جامعه پویا و فعال می شود.
مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)برتری زنان ایران را نسبت به سایر زنان دنیا چنین بيان کرده اند: «مجموعه زنان کشور ما از همه جای دنیا بهترند،وقت کار که می رسد،در کار سیاسی ،فرهنگی و در کار تشکیلاتی جلو هستند وقت جهاد که می رسد ، فرزندان خودشان را به دست خود به جبهه می فرستند، وقت خانه داری و تربیت اولاد که می رسد، کدبانوی خانه هستند، همه اینها در دنیا کمیاب است،این ها خیلی ارزش است. اینها تربیت اسلامی است. اینها امید بخش است.»
زنان در جامعه ایران اسلامی الگوی زندگی خود را از بهترین زنان عالم حضرت زهرا(س)گرفته اند. بانویی که با آمدنش سوره کوثر نازل شد و خداوند به پیامبرش حضرت محمد(ص) این آیه مبارکه را نازل کرد: انا اعطیناک الکوثر. ای پیامبر ما به تو کوثر عطا کردیم.کوثری که با آمدنش به زنان جهان عزت و آبرو داد. در جامعه ای که زنان از کمترین حقوق انسانی محروم بودند و جامعه اي كه به خود اجازه زنده به گور کردن زنان و دختران را
می داد و آنها را از حق زندگی کردن محروم می ساختند.زهرای مرضیه (س) با بدنیا آمدنش به زنان علاوه بر اینکه به آنها حق زندگی کردن را بخشید براي آنها کرامت و انسانیت را نیز به ارمغان آورد. حضرت فاطمه (س) در همه زمینه ها و ابعاد زندگی الگویی کامل برای یک زن مسلمان است. در جایی که پدر نیاز به همراهی و مراقبت دارد می شود ام ابیها و در جایی که باید همسری فداکار باشد پابه پای همسر در سختی ها و مشکلات زندگی قدم برمی دارد . در مقام مادری فرزندانی تربیت می کند که عالم را بحیرت وا می دارد و می شود ام الائمه و همه امامان از نسل ایشانمی شوند.در جایی که باید از ولایت و امام زمان خود به عنوان یک زن در جامعه اسلامی دفاع کند از جان خود و فرزندش می گذرد و قدم در میدان جنگ علیه دشمن با ایراد خطبه ای دندان شکن می پردازد.آری حضرت زهرا(س) الگوی زن مسلمان میشود چون در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارد.
امروزه دشمنان قسم خورده اسلام و ایران عزم خود را جزم کرده اند تا این الگوی کامل را از زن مسلمان ایرانی بگیرند و با به فساد کشاندن زنان و دختران جامعه به اهداف شوم خود برسند. دشمن با این تفکر که برای نابود کردن کشوری باید زنان و مادران آن جامعه به فساد کشانده شوند وارد میدان شده است. و جهاد زنان مسلمان ایران در این زمان سخت تر از گذشته است .جنگ امروز جنگ برای نابود کردن بنیاد خانواده که اصلی ترین بنیاد درهر جامعه ای هست، می باشد.
ما زنان مسلمان ایران امروز بیش از گذشته باید هوشیار باشیم و با آگاهی کامل در عرصه های مختلف فرهنگی،علمی ، اجتماعی و سیاسی و... در جامعه وارد شویم و با تربیت نسلی متعهد به آرمانهای اسلام و انقلاب نقشه های دشمن را نقش برآب کنیم.
ما خواهران طلبه امروز با مجهز شدن به سلاح علم و دانش و تقوا باید وارد میدان جنگ شویم و جنگ امروز، جنگ برسر نابود کردن زنان و به ذلت کشاندن آنهاست. ما علاوه بر اینکه خود باید آگاه باشیم باید زنان و مادران جامعه را نیز آگاه سازیم.
و با پرورش و تربیت نسلی مهدوی سربازانی برای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت صاحب الزمان(عج) تربیت کنیم.
والسلام عليكم و رحمه الله وبركاته
فاطمه منصوري
سازمان بسيج طلاب و روحانيون استان يزد
پايگاه كوثريه مدرسه علميه حضرت زينب(سلام الله عليها)



ارسال نظرات