مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تشریح کرد

جزئیات برگزاری جشنواره تخفیفات نوروز ۹۷ در میادین میوه‌وتره‌بار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: 6 قلم کالا با بنرهای مشخص در سطح مراکز میادین میوه و تره‌بار نصب می‌شود و یک تا 1.5 میلیون نوبت خرید از مراکز خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۶۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تعداد بازارهای میادین میوه و تره‌بار به 250 بازار رسیده است، گفت: در سال جاری 23 بازار تأسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح دست چین در سطح میادین میوه و تره بار اظهار داشت: این طرح نیز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

رحیمی ادامه داد: توجه به مسائل بهداشتی در حوزه های مختلف از جمله عرضه میوه و پروتئین از مواردی است که در دستور کار سازمان میادین میوه و تره بار بوده و است و در همین زمینه بازرسی‌های مدونی از میادین میوه و تره بار انجام می‌گیرد. تا خرداد 97 نیز دو بازار جدید به تعداد بازارهای میادین میوه و تره بار افزوده خواهد شد ضمن اینکه دو بازار مشارکتی نیز در سال آینده احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در سال 97 دو بازار در خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. ساز و کار جدیدی نیز آغاز کرده‌ایم که بازارهای مشارکتی را در سطح تهران احداث کنیم به این شکل که مالکین ملک خود را برای احداث بازار در اختیار سازمان میادین قرار دهند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که سرانه‌های میادین میوه و تره‌بار را در شهر توسعه دهیم تا شهروندان با دسترسی راحت به مراکز دیگر نیازی به آوردن ماشین و خودرو نداشته باشند.

رحیمی بیان داشت:‌امسال در ایام نوروز  جشنواره‌ای را آغاز کرده‌ایم که در این جشنواره 6 قلم کالای سیب زرد، سیب قرمز، پرتقال، سیب‌زمینی، پیاز به شهروندان ارائه داده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: تفاوت قیمتی قابل توجهی را کالاهای مراکز میوه و تره‌بار با خرده‌فروشی در سطح شهر دارند.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی در سیب قرمز، سیب زرد و پرتقال اختلاف قیمت در مراکز میادین از 47 تا 50 درصد در طول سال است و در گوجه‌فرنگی بیش از 40 درصد اختلاف قیمت وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه در این مراکز اختلاف قیمت وجود دارد نشان می‌دهد مردم استقبال بیشتری می‌کنند.

وی ادامه داد:‌6 قلم کالای مطرح شده بر اساس تدابیر انجام شده با 20 درصد زیر نرخ‌نامه سازمان میادین میوه و تره‌بار برای شب عید توزیع می‌شود در اصل قیمت مراکز میوه و تره‌بار در این 6 قلم کالا 50 درصد پایین‌تر از نرخ بازار است.

رحیمی افزود: این 6 قلم کالا با بنرهای مشخص در سطح مراکز میادین میوه و تره‌بار نصب می‌شود و یک تا 1.5 میلیون نوبت خرید از مراکز خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: این جشنواره از 25 اسفند تا 25 فروردین ماه به مدت یک ماه می‌باشد و مراکز میادین میوه و تره‌بار روز عید و روز بعد از آن تعطیل هستند و از 6 فروردین تا 12 فروردین مراکز میوه و تره‌بار شهرداری تهران از ساعت 8 تا 13 مشغول به فعالیت خواهند بود.

رحیمی تأکید کرد: در حال حاضر هیچگونه محصول قاچاقی در مراکز میادین میوه و تره‌بار عرضه نخواهد شد و قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای 12600 تومان خواهد بود و در عرضه حوزه مواد پروتئینی مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: در راستای تنظیم بازار نیز 50 جایگاه به وزارت کشاورزی و همین طور تعاون روستایی برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظرات