تدوین الگوریتم هوشمند قیمت گذاری حمل بار/ اپلیکیشن‌های حمل بار رقیب بازار سنتی می‌شوند

مدیر یک اپلیکیشن حمل بار بین شهری از تدوین الگوریتم هوشمند قیمت گذاری حمل بار خبر داد و گفت: با حذف واسطه، کاهش حداکثر 40 درصدی تعرفه‌‌ها در ایام پیک پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۳۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد امین نورشاهی مدیر یک اپلیکیشن حمل بار بین شهری با اشاره به مصوبه دولت برای مکانیزه شدن حمل بار در سراسر کشور، اظهارداشت: در سال‌های آینده ترانزیت کالا می تواند یکی از منابع درآمدی برای دولت باشد که مشکلات در رسیدن به این برنامه، از جمله هزینه‌های تحمیلی، عدم امکان نظارت در مسیرهای طولانی، برگشت خالی ناوگان، و غیرقابل کنترل بودن بارهای ارزشمند جز با شفاف سازی فرآیندها از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات رفع نمی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 470 هزار کارت هوشمند برای رانندگان این ناوگان صادر شده، افزود: سالانه 27 میلیون سفر باری در کشور انجام و 388 میلیون تن بار جابه‌جا می شود که تهران بیشترین سهم بار را دارد.

وی با اشاره به خلا نبود الگورتیم هوشمند تعیین قیمت حمل کالا در کشور، گفت: تعرفه‌های سنتی شکل پایه و غیرمنعطف دارد و تدوین الگوریتم هوشمند قیمت گذاری مورد تاکید مسئولان در این بخش بوده است که الگوریتم جدید تهیه شده دارای خطای قابل قبول 250 هزار تومان و قابل استفاده در تمام این صنعت است.

نورشاهی اضافه کرد: در بررسی میزان آشنایی رانندگان با اینترنت مشخص شد که در مجموع 25 درصد رانندگان امکان درگیری با اینترنت را دارند اما بسیاری از این تعداد نیز اینترنت برایشان به معنی تلگرام است و با ربات تلگرام راحت‌تر از اپلیکیشن هستند. بنابراین آموزش‌ها متناسب با سطح توانایی آنها تنظیم شده است.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره چالش کسب و کارهای سنتی حمل بار در پایانه‌ها با اپلیکیشن‌های لجستیک و بازارگاه‌های الکترونیکی که به کسب و کارهای نوین به دلیل سابقه فعالیت در صنعت IT و نداشتن سابقه در صنعت حمل و نقل، ایراد گرفته می شود، گفت: به عنوان یک فعال صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که سابقه تولید اپلیکیشن‌های کاربردی متعدد با محتوای ارزش افزوده را داریم با آگاهی از ارایه سرویس محتوایی کاربر محور به این بازار ورود کرده‌ایم و بافت سنتی صنعت حمل بار ما را امیدوار کرد که می توانیم موفق باشیم. صنعت حمل بار دارای 2 وجه بارهای صنایع و بارهای کوچک است که با فعالیت در بخش اول با مشکلات بزرگ‌ترین مخاطبان این بازار را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های سنتی تا زمانی که احساس نیاز و خطر نکنند رویه فعلی را ادامه داده و تغییر رویکرد نمی دهند. شاید مخالفت‌هایی که با تاکسی‌های اینترنتی شد با اپلیکیشن‌های بار نیز اتفاق افتاد اما تجربه نشان داده صنعت دارای بهره‌روی بیشتر جای خود را باز می کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره اینکه تاکسی های شهری اینترنتی در آغاز کار با خدمات بهتر و البته قیمت‌ کمتر مشتری تاکسی‌های سنتی را جذب کردند و پس از تضعیف بازار سنتی اکنون قیمت‌های آنها به جز ساعات خلوت افزایش چشمگیر یافته و حتی به تاکسی های سنتی نزدیک شده است، چه تضمینی وجود دارد که این تجربه در کسب وهای اینترنتی حمل بار تکرار نشود؟ اظهارداشت: با حذف واسطه، افزایش بهره‌وری ناوگان و  شفافیت تعرفه‌، حداکثر 40 درصد کاهش  تعرفه‌‌ها در ایام پیک پیش بینی می شود. یکی از دلایل افزایش هزینه حمل، برگشت خالی ناوگان است که از طریق تنظیم برنامه های سفر هزینه‌های اضافی به شدت کاهش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر حریم حریم شخصی و الزامات حاکمیتی به چه اطلاعاتی از رانندگان و بار دسترسی دارید، گفت: وزارت راه با اجازه اتصال به وب سرور، دسترسی به دیتابیسی از اطلاعات رانندگان ناوگان و  سامانه کارت هوشمند را فراهم کرده و در نتیجه اطلاعاتی از جمله سلامت رانندگان، جریمه، سلامت و فعالیت ناوگان قابل احراز است. اما صدور بارنامه در اختیار شرکت‌های سنتی است که طبق اعلام برنامه حذف بارنامه کاغذی در دستور کار حاکمیت قرار دارد.

ارسال نظرات