مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان :

شرکت ۲۰ هزار لرستانی در اعتکاف امسال / دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان ثبت‌شده است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان ثبت‌شده است.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۶۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتکاف ۹۷ در ایام تعطیل ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین بوده لذا به نظر می‌رسد حضور آقایان نسبت به بانوان افزایش یابد.
وی بابیان اینکه امسال مراسم اعتکاف در ۱۵۸ مسجد لرستان برگزار شد و ۲۰ هزار معتکف از سراسر استان در این مراسم معنوی حضور داشتند. خاطرنشان کرد: امسال ۱۷ درصد معتکفان، برادر و ۸۳ درصد نیز معتکف خواهر بودند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان افزود: ۷۸ درصد معتکفان امسال شهری و ۲۲ درصد روستایی بودند، ضمن اینکه بیش از ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان در این آئین عبادی، مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم داشتند.
مهدوی امین بابیان اینکه ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند، گفت: ۲۱۱ مبلغ و ۱۸۴ مبلغه در محل‌های برگزاری اعتکاف به‌منظور سخنرانی اعزام شدند.
وی تصریح کرد: سال گذشته لرستان در بحث اعتکاف در ردیف هفت استان اول کشور قرار گرفت که جایگاه خوبی در سطح کشور محسوب می‌شود.
این مسئول با ابراز اینکه اعتکاف به امری صدردصد مردمی تبدیل‌شده، یادآور شد: امروزه شاهد هستیم که مردم به‌صورت خودجوش در فعالیت‌های مرتبط با اعتکاف ازجمله تغذیه می‌کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: سالیانه علاوه بر اعزام مبلغین در مناسبت‌های مختلف، ۱۴۰ روحانی در مناطق محروم استان به‌طور ثابت مستقر هستند.
مهدوی امین به ثبت دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان اشاره و عنوان کرد: همچنین دو هزار و ۷۰۰ مداح لرستانی ثبت سامانه شده است، ضمن اینکه بایستی گفت: هیئتی که مجوز دارند تاکنون یک تخلف صورت نگرفته است.
وی مهم‌ترین مرکز قرآنی سطح کشور را دارالقرآن سازمان تبلیغات عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۱۰۰ موسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات