عمده انحراف عزاداری‌های امروز، هدف پنداشتن عزاداری‌ها است/ اعتکاف بایستی تمام فضای جامعه را عطرآگین کند

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: عمده چالش و انحراف عزاداری‌های امروز، هدف پنداشتن عزاداری‌ها است.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۶۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا معممی‌مقدم امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی لرستان، با بیان اینکه اعتکاف از رویش‌های انقلاب بوده، با بیان اینکه وظیفه ستاد ساماندهی شئون در مناسبت‌های مذهبی، نهادینه‌سازی مجالس مذهبی در تراز اسلامی است. اظهار کرد: با این شرایط است که این مجالس آگاهی‌بخش، بیدارگر، امیدوارکننده، وحدت‌آفرین و دارای چارچوب شرعی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مسوولان کشور بوده که متاسفانه از سرمایه‌های اجتماعی همانند هیئات مذهبی برای خنثی‌سازی، حذف و کاهش این آسیب‌ها استفاده نمی‌کنیم.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: مناسبت‌های مذهبی همچون اعتکاف، عرفه، فاطمیه، محرم و صفر، دهه‌کرامت و دهه‌ولایت بهترین فرصت برای تبلیغ، بسط و گسترش دغدغه‌های مومنانه جامعه است.
معممی‌مقدم با ابراز اینکه اعتکاف بایستی تمام فضای جامعه را عطرآگین کند، تصریح کرد: از پدیده‌هایی که باعث افراط‌گری در حوزه‌های مجالس مذهبی می‌شود ضربه شدیدی خواهیم خورد.
وی گفت: امروز دشمن برای ضربه‌زدن به مجالس مذهبی مخالفت علنی نمی‌کند بلکه بدل آن را همچون تشیع انگلیسی و گروه تکفیری را برای ضربه‌زدن ایجادمی‌کند.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه این سازمان متولی برگزاری مناسبت‌های مذهبی بوده، اظهار داشت: عمده چالش و انحراف عزاداری‌های امروز، هدف پنداشتن عزاداری‌ها است.
معممی‌مقدم افزود: عزاداری‌کردن هدف نبوده، بلکه وسیله است، اگر هدف قرار گیرد گفته نمی‌شود تا دانسته شود بلکه گفته می‌شود تا گریانده شود.
وی داشتن بصیرت و همراهی با امام زمان خویش را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: آیا هیات مذهبی به درک این مفهوم که اکنون مدیریت جامعه اسلامی به دست، ولی فقیه بوده، کمک می‌کنند؟
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های دین اسلام، زیارت است، اما طنز امروز جامعه ما این بوده که فرد از مشهد مجسمه برج ایفل فرانسه ساخت چین را در سال اقتصاد مقاومتی سوغات می‌برد، در صورتی‌که پیوست فرهنگی شهر مذهبی بایستی مذهبی باشد.
معممی‌مقدم افزود: مکتب تشیع مکتبی فرصت‌ساز بوده و زمینه‌سازی برای ظهور یک ضرورت است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات