رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سرباز:

آینده سازان کشور در تیررس برنامه‌های ماهواره‌ای/فرهنگ غربی موجب تخریب بنیان خانواده هاست

کافیست برای یکبار هم که شده از روی پشت بام خانه هایتان به شهری که در آن زندگی می کنید نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید دشمن چگونه در اطرافتان کمین کرده و ارزش ها و آرمان هایمان را نشانه گرفته است
کد خبر: ۸۹۹۹۹۰۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
در اولین دید شاید چیزی که باعث تعجب و حیرتمان شود وجود بشقاب‌های ماهواره‌ای بر روی بام‌های خانه هایمان باشد که از دور دست‌ها خود نمایی می‌کند. آری! وجود دیش‌های ماهواره‌ای یک منکر و واقعیتی را گوشزد می‌کند که نشان از نفوذ دشمن در درون خانه هایمان دارد که امروز بدون هیچ محدودیتی بسیاری از افراد جامعه در حال تماشای بیش از ۱۵۰ نوع شبکه فارسی زبان هستند و این مهم سبب شده تا حریم‌های خانوادگی شکسته شود و فرزندان نیز با دیدن این گونه تصاویر که مناسب سن و سالشان نیست به فکر فرو روند.
با پیشرفت در عرصه ارتباطات امروز شاهد هستیم که اکثر کودکان با سن کمی که دارند با انواع رسانه‌های گروهی همچون ماهواره، تلویزیون و اینترنت و منکرات بزرگ می‌شوند و الگوی زندگی خود را از یک منکر می‌گیرند. شبکه‌هایی که ۲۴ ساعت شبانه روز را به پخش سریال‌های مبتذل با مضامینی برخلاف دستورات اسلام می‌پردازد و برای جذب کردن مخاطب ایرانی به سمت خود در مناسبت‌های ملی ومذهبی اقدام به پخش اذان یا صوت‌های مذهبی می‌کنند که این یک روند سیاستی آنان در نفوذ کردن بین افراد جامعه است و جالب است که قبل و بعد زمان پخش اذان هیچ رنگ و بویی از اسلام در این بین دیده نمی‌شود.
طبق آخرین آمار سایت‌های معتبر مربوط به صنعت ماهواره می‌توان گفت که امروزه حدود ۹۰ ماهواره در جهان فعالیت می‌کنند که این تعداد ماهواره امواج حدود ۷ هزار شبکه تلویزیونی را ارسال می‌کنند. از بین این ۹۰ ماهواره امواج حدود ۳۰ تا ۳۵ ماهواره آسمان کشورمان را پوشش می‌دهد.
تنها هدف سریال‌های ماهواره‌ای نابودی بنیان خانواده هاست
در همین رابطه حجت الاسلام علی بامری در گفت و گو با خبرنگار بسیج از سرباز، با تاکید بر اینکه ماهواره مخرب‌ترین سلاح دشمنان اسلام وبزرگترین منکراست، اظهار کرد: ماهواره‌ها همان گونه‌ای که می‌توانند برای ایجاد هوشیار جهانی، اطلاع‌رسانی و سرگرمی استفاده شوند و در حوزه‌های مختلف پژوهش، سیاست و اقتصادی نقشی مثبت و مهم ایفا کنند، دارای برنامه‌های تخریبی و نابهنجاری نیز هستند تا جایی که به عقیده برخی صاحب نظران و جامعه شناسان باید برای در امان ماندن جامعه بشری، بویژه نهاد خانواده از تهاجم عظیمی که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی فرهنگ ما را نشانه گرفته است، چاره اندیشی کنیم.
وی از ماهواره‌ها به عنوان بزرگترین منکر جامعه امروزی نام برد وافزود: اثرات مخرب و غیرقابل جبران ماهواره بر خانواده‌ها به هیچ عنوان قابل اغماض نیست، اما متأسفانه با وجود هشدار‌های زیادی که از سوی رسانه‌ها و صاحب نظرات ارائه می‌شود باز هم شاهد روند رو به رشد استفاده از این وسیله در سطح خانواده‌ها هستیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه ماهواره به صورت مستقیم خانواده‌ها و آینده سازان کشور را هدف گرفته اند، بیان کرد: خانواده‌ها باید بدانند که گذشته از تمامی اثرات زیانبار و بسیار زیاد ماهواره در ابعاد مختلف، اثرات سوء این وسیله شوم بر فرزندان و آینده سازان این مرزوبوم بسیار جدی و غیر قابل جبران است.
وی عدم شناخت صحیح افراد از معروفات ومنکرات را مهم‌ترین علت روی آوردن به منکرات برشمرد و ادامه داد: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست این فریضتین به خانواده‌ها بسیار مهم و جدی است چراکه اگر والدین نسبت به این مسئله آگاه باشند که با خرید تجهیزات و بنا کردن ماهواره در خانواده، آینده خود و کودکانشان را تباه می‌کنند ومنکرات را جایگزین معروفات موجب به فساد افتادن فرزندانشان را فراهم می‌سازند هیچ گاه دست به خرید و نصب این ابزار شیطانی نخواهند زد.
بامری با اشاره به این مطلب که برنامه‌های ماهواره‌ای همچون موریانه پایه و اساس زندگی را نابود می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای هیچ گاه واقعیت‌ها را آن گونه که باید به تصویر نمی‌کشند و به معنای واقعی کلمه باید گفت: همان گونه که اعتیاد به مواد مخدر، نابود کننده بنیاد‌های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی افراد است، استفاده و اعتیاد به برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای نیز باور‌ها و ارزش‌های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی افراد را به صورت کامل تخریب می‌کند
ارسال نظرات