رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان:

رسانه های نقش بی بدیلی در توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش دارند

رسانه های نقش بی بدیلی در توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش دارند که می توانند زمینه ساز توسعه فرهنگ مشارکت در نهاد تعلیم و تربیت را فراهم سازند.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۸۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان در جلسه شورای هماهنگی مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان در جلسه شورای هماهنگی مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری هرگونه آزمون برای پذیرش دانش آموزان پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است.

علی بیات افزود: بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش به منظور افزایش کارایی ،کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی،پاسخگویی بیشتر به مردم و کاهش تصدی گری در دستگاه تعلیم و تربیت کشور ایجاد شده است که ضروری است زمینه توسعه فعالیت های این بخش در آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم گردد.

وی اظهار داشت: رسانه های نقش بی بدیلی در توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش دارند که می توانند زمینه ساز توسعه فرهنگ مشارکت در نهاد تعلیم و تربیت را فراهم سازند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس غیر دولتی از نظر ضوابط و مقررات،محتوی و برنامه درسی همانند مدارس دولتی هستند، گفت: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی در دبستان های غیردولتی همانند مدارس ابتدایی دولتی ، ممنوع می باشد ضمن اینکه؛ورود هرگونه محتوای آزمون و همچنین ورود  هرگونه کتاب های کمک آموزشی توسط موسسات حقوقی و اشخاص حقیقی به مدارس ابتدایی غیردولتی ممنوع است و با متخلفان برابر قوانین و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد.

بیات افزود: برگزاری هرگونه آزمون برای پذیرش دانش آموزان پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است . وی تاکید کرد : در صورتی که تعداد متقاضیان ثبت نام در یک مدرسه غیردولتی بیش از ظرفیت پذیرش باشد، موسسان و مدیران این مدارس می توانند با در نظر داشتن ملاک هایی از جمله اینکه ؛ دانش آموز در پایه ششم، دانش آموز همان مدرسه بوده باشد، محل سکونت دانش آموز در محدوده ی مدرسه باشد، ثبت نام در زمان و موعد مقرر انجام شده باشد نسبت به اولویت بندی ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند. همچنین ثبت نام دانش آموزان بر اساس سوابق تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی  نیز می تواند مبنایی برای پذیرش و انتخاب یا در اولویت قرار گرفتن دانش آموزان برای ثبت نام قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های فوق برنامه مدارس غیردولتی اظهار داشت: تغییر رویکرد فوق برنامه خارج از ساعات آموزشی مدارس غیردولتی از تئوری محور به مهارت محور به عنوان اولویت کاری اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در سال تحصیلی آتی مورد توجه می باشد.

 

ارسال نظرات