اسرائیل پنجمین فروشنده سلاح در جهان/ هند، ویتنام و آذربایجان مشتریان پروپاقرص تسلیحات صهیونیستی

یک گزارش جدید نشان داد که رژیم صهیونیستی سال 2017 پنجمین فروشنده تسلیحات در جهان بوده و کشورهای هند، ویتنام و آذربایجان در صدر مشتریان سلاح‌های اسرائیلی هستند.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۷۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسسه تحقیقاتی بین‌المللی استکهلم در گزارش جدید خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پنجمین فروشنده بزرگ تسلیحات در جهان با ارزش 1.26 میلیارد دلار در سال 2017 بوده است.

طبق این گزارش کشورهای هند، ویتنام و آذربایجان به ترتیب بیشترین مقدار خرید سلاح را از رژیم صهیونیستی در سال گذشته داشته‌اند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در سال 2017 دولت هند 715 میلیون دلار، دولت ویتنام 142 میلیون دلار و دولت آذربایجان نیز 137 میلیون دلار از رژیم صهیونیستی تسلیحات خریداری کردند.

به گزارش تسنیم،بر اساس گزارش مرکز استکهلم، صادرات سلاح از رژیم صهیونیستی به هند، طی یک دهه گذشته 650% افزایش داشته است.

کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه و آلمان در صدر لیست فروشندگان جهانی تسلیحات قرار دارند.

خود رژیم صهیونیستی در سال 2017 در رتبه هجدهم واردات سلاح به ارزش 528 میلیون دلار قرار گرفته است. 97.5% از این میزان سلاح‌های آمریکایی و مابقی ساخت آلمان است.

همچنین این آمارها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی طی سال گذشته 11 میلیون دلار سلاح به میانمار فروخته است. کشوری که به خاطر جنایات نظامیان و بودائی‌ها علیه اقلیت مسلمان در روهینگیا و نسل‌کشی، به شدت مورد انتقاد مجامع مختلف جهانی قرار گرفته است.

ارسال نظرات