رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان :

نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است

علی‌رغم اینکه نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان با مشکل جدی مواجه هستیم .
کد خبر: ۹۰۰۰۲۵۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی استان زنجان ایده‌ای را با عنوان برنامه شتاب‌دهی کسب و کار فناورانه جوانان تدوین کرده ،که خوشبختانه با نظر مساعد مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، به صورت مشترک اجرایی می‌شود.

مهدی عباسی افزود: علی‌رغم اینکه نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان با مشکل جدی مواجه هستیم .

وی اظهار داشت: جهاددانشگاهی با در نظر گرفتن مشکل اشتغال جوانان برنامه‌های متعددی را برای حل این دغدغه مطالعه و پیش‌بینی کرده است که از جمله آن، می‌توان به ورود جهاددانشگاهی به حوزه صنایع فرهنگی خلاق، ورود به راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نیز افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی در اوایل سال آینده

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان تصریح کرد: در راستای رویکرد جدیدی که وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال جوانان دارد، پیشنهاد برنامه مشترک با استفاده از پتانسیل‌های موجود در جهاددانشگاهی زنجان ارائه شد که برنامه‌های شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه مبتنی بر سه بخش آفرینش، رویش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

 مهدی عباسی افزود: جهاددانشگاهی زنجان ظرفیت فیزیکی مناسبی در اختیار این طرح قرار خواهد داد که در حدود 2 هزار متر فضا برای این منظور پیش‌بینی شده و امکانات و تجهیزات مناسبی از سوی این نهاد در خدمت طرح قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: هر فرد که ایده‌ای در ذهن خود و در حوزه اشتغال و کسب و کار دارد می‌تواند وارد این مجموعه شده و مورد پذیرش ما قرار گیرد، ممکن است بسیاری از جوانان بدون تحصیلات دانشگاهی ولی با ایده‌های خلاق باشند و بر همین اساس نقطه مشترک را بین جهاددانشگاهی و اداره ورزش و جوانان در نظر گرفته‌ایم.

 

ارسال نظرات