عدم اهلیت سرمایه‌گذاران سبب آسیب به بخش تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی باید مشروط و محدود باشد، گفت: برخی‌ها با حمایت وارد صنعت شدند اما اهلیت لازم را نداشتند و سبب آسیب به تولید و صنعت مملکت شدند.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۶۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد محمدپور عمران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های اقتصادی در پیشرفت کشور اظهار کرد: هر فعالیت اقتصادی نیاز به کار شبانه روزی داشته و ریزش‌ها و رویش‌هایی با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بحث مراقبت‌های اخلاقی و هنجارهای انسانی و اجتماعی در حوزه اقتصادی بسیار مهم است، افزود: نوع‌دوستی، مهربانی، مراعات حال اطرافیان و دوری از خیانت از هنجارهای اخلاقی و تظاهر، دروغ، خیانت و تقلب، ابرچالش هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ممکن است که کشوری بدون دموکراسی کار کند اما امکان ندارد با مفاسد اقتصادی پیشرفت کند.

این مسؤول با اشاره به ضرورت تعامل محیط زیست و منابع طبیعی با بخش صنعت گفت: در کوه دماوند، در طرح تنفس جنگل‌ها و در کشاورزی نیازمند یک تعامل همه جانبه با سازمان‌های مربوطه هستیم.

محمدپورعمران بیان کرد: از نظر تعداد واحدهای صنعتی در کشور رتبه هفتم، با این واحدها از نظر سرمایه‌گذاری در رتبه 14 و به لحاظ اشتغال در رتبه یازدهم کشور هستیم؛ یعنی واحدهای کوچک و کم سرمایه در استان داریم در حالی که نیاز به واحدهایی با مقیاس بزرگ است.

وی ادامه داد: با وجود همه موانع و مشکلات، صادرات مازندران به روسیه که در سال گذشته 7 میلیون دلار بوده، در سالجاری به 14 میلیون دلار افزایش یافته است؛ حدود 15 هزار تن مرکبات و 75 هزار تن نیز صادرات کیوی در سال 96 داشتیم که از گمرکات استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: در 11 ماهه سالجاری 360 میلیون دلار صادرات با رشد هفت درصدی به لحاظ ارزش نسبت به سال گذشته داشتیم اما از نظر وزنی با کاهش مواجه بودیم و این نشان می دهد در حال رفتن به سمت صادرات مرغوبتر هستیم با این توضیح که ارزش صادرات در هر تن از 580 دلار در سال گذشته به 620 دلار در سال‌جاری رسیده است.

محمدپورعمران در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی باید مشروط و محدود باشد، اظهار کرد: برخی‌ها با حمایت وارد صنعت شدند اما اهلیت لازم را نداشتند و سبب آسیب به تولید و صنعت مملکت شدند، لذا سرمایه‌گذاری‌ها باید با آگاهی لازم و بررسی همه جانبه و تحقیق از سوی سرمایه‌گذار آغاز و از طرفی با تشدید نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه دنبال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها