گزارش عملکرد اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در سال ۹۶

گزارشی از عملکرد اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد طی سال ۹۶ ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۴۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از  پایگاه خبری قرآنی استان یزد؛ برنامه‌های متنوعی از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد طی سال ۹۶ برگزار شد که اهم آن ارائه می‌شود.

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در زمینه تعاملات سازمانی، ارتباط نزدیک و هماهنگی با دستگاه‌های کشوری که متولی فعالیت‌های قرآنی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی هستند دارد و نیز ارتباط خوبی با مراکز آموزشی و پژوهشی از قبیل: آموزش پرورش، در دستورکار اتحادیه قرار دارد.

براساس این گزارش مجمع عمومی اتحادیه در ۳۱ شهریور به منظور پیگیری انتخابات اتحادیه مدغم و همچنین تصویب اساسنامه جدید، با حضور ۷۴ مدیر مؤسسه قرآنی انجام شد و اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسی مشخص شدند.

تشکیل جلسات هیئت مدیره به صورت ماهیانه طی ۱۲ جلسه همراه با مصوباتی همچون افزایش سطح تسهیلات قرض الحسنه، طرح کمک و حمایت از موسسات قرآنی، حمایت از طرح آموزش مدیران مؤسسات قرآنی در زمینه مالی و مالیات، انتخاب بعنوان مجری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان یزد و چاپ ماهنامه افق حاوی اخبار قرآنی استان، همراه بود.

همچنین برپایی هشتمین همایش قرآن کتاب انقلاب و پخش آن از طریق شبکه قرآن سیما در ایام الله دهه فجر، برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان یزد، به‌روز رسانی پایگاه اینترنتی اتحادیه، صدور بیانیه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، توزیع بیش از ۲۰۰۰ جلد قرآن در مراکز مختلف قرآنی، حضور مدیرعامل در جلسات شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد نیز طی سال ۹۶ با اجرای طرح‌ها و برپایی برنامه‌هایی، چون تقدیر از موسسات فعال، پیگیری طرح ساماندهی فعالان قرآنی کشور و بانک اطلاعات قرآنی، طرح ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی مؤسسات قرآنی با موضوع واگذاری طرح‌های قرآنی به مؤسسات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها همراه بود.

همچنین برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی داشته است. از جمله برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی شامل صحیح‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، ترجم وتفسیر حفظ یک تا سه جزء، قرائت تخصصی، آموزش مدیران مؤسسات قرآنی، بازآموزی معلمان قرآن، برپایی جلسه ثابت و محوری حفظ و تربیت معلم قرآن است.

برپایی مسابقه نورالهدی، تلاوت و تسنیم، مراسم جزء‌خوانی قرآن طی ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت محافل قرآنی وهمچنین همایش قرآنی از جمله برنامه‌های حوزه تبلیغی و ترویجی بوده است.

همچنین طی سال ۹۶ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت امواج سلامت پویا جهت بهره‌مندی جامعه قرآنی از تسهیلات و خدمات دندانپزشکی منعقد شد..

پیگیری جهت افزایش اعتبارات قرآنی، پیگیری مجدانه جهت بیمه فعالان قرآنی و پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات جامعه قرآنی از دیگر فعالیت‌های اتحادیه در سال ۹۶ است.

همچنین صندوق قرض الحسنه اتحادیه در سال ۹۶ بسیار فعال بود و ۸۲ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۳۷۰ میلیون تومان به موسسات و جامعه قرآنی استان اعطاء گردیده است.
ارسال نظرات