مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل با اشاره به این که ۴۷ هزار نفر در حال حاضر زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته ۲۰۸ هزار نفر زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و عشایر در اردبیل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۱۸
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

۲۰۸ هزار نفر زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و عشایر در اردبیل قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا عبداللهی در مراسم اعطای حکم بازنشستگی در اردبیل با اشاره به این که 47 هزار نفر در حال حاضر زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته 208 هزار نفر زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و عشایر در اردبیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان در مجموع سه مزیت کلی برای جامعه هدف بیمه دارد، افزود:  بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی در واقع سه مزیت این صندوق بیمه اجتماعی است که در کل کشور با صلاح‌دید مسئولان دولتی در حال فعالیت می‌باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل ضمن تاکید بر اهتمام و توجه ویژه دولت به صندوق بیمه کشاورزی و روستاییان تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید مناطق عشایری و روستایی می‌توانستند فقط بیمه شوند ولی دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌های راهبردی خود را بر محور بیمه‌های اجتماعی عشایر، روستاییان و کشاورزان قرار دارد که در این زمینه صندوق‌هایی جهت ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف راه‌اندازی شده است.

عبداللهی گفت: اصلی ترین هدف راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر رفاه اجتماعی مردم می‌باشد و در این طرح و پروژه بیش از هر محور و چیز دیگری به رفاع عمومیت توجه شده است.

مشمولان بیمه اجتماعی روستاییان افزایش یافت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: با نظر مساعد دولت از سال 90 تا به امروز تعداد مشمولین بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان افزایش یافته است که در همین رابطه مقرر شده است تا شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر هم می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان در تمام مناطق کشور باشند.

عبداللهی شعار دولت را "همه باید زیر چتر بیمه باشند" دانست و اظهار کرد: بحث بیمه شدن و بیمه کردن فرد یک بحث اختیاری است و تا مردم تصمیم نگیرند نمی‌شود آنها را بیمه کرد اما در این حوزه ما وظیفه داریم تا مبلغ بوده و با تبلبغ و تشویق مردم کشور نسبت به اقدام آنان به بیمه مشکل اجتماعی و معیشتی آنان را تا حدی برطرف‌ سازیم که خوشبختانه در این امر نیز تا به امروز موفق بودیم.

وی افزود: توسعه روستایی و بازسازی روستایی امری است که هم‌اکنون به جد مورد توجه دولت است و نیاز است تا در این راستا تمامی دستگاههای اجرایی نیز تعامل سازنده‌ای داشته باشند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: براساس سرشماری سال 1390 حدود 129 هزار و 209 نفر مشمولین طرح بیمه در استان اردبیل بودند که امروز هم 47 هزار و 870 نفر تحت پوشش و عضو صندوق کردیم که خوشبختانه استان اردبیل هر ساله در مقایسه با سایر استانها رتبه بسیار خوبی داشته است و  با  37 درصد پوشش یکی از استانهای پیش‌رو در این زمینه شناخته می‌شود.

47 هزار خانوار در اردبیل زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند

فرماندار شهرستان اردبیل نیز گفت: در حال حاضر 200 هزار نفر واجد شرایط برای زیرپوشش قرار دادن بیمه روستایی داریم که 47 هزار نفر زیرپوشش این بیمه روستایی قرار گرفته‌اند.

جواد زنجانی ‌اظهار داشت: در حال حاضر 200 هزار نفر واجد شرایط برای زیرپوشش قرار دادن بیمه روستایی داریم که 47 هزار نفر زیرپوشش این بیمه روستایی قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگ مناسب است.

وی افزود: حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپست و نیازمند نیازمند حمایت همه‌جانبه و بدون منت است که در این زمینه تک تک مسئولان و مردم موظف هستند و نیاز است تمام تلاش خود را به این منظور به‌کاربگیرند تا بتوانیم در این راستا همگام با یکدیگر آینده خوبی برای روستائیان رقم بزنیم.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: متاسفانه کسانی در روستا هستند که در ناچاری تمام به سر می‌برند و فقط به خاطر زندگی باعزت و شرافتمندانه سخنی بر لب نمی‌آورند که در این زمینه اجرای طرح زیرپوشش قرار دادن بیمه روستایی گام موثری در این زمینه است چرا که در این صورت خانواده‌ها می‌توانند با آسایش و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است.

زنجانی اظهار کرد: دهیاران و بخشداران باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند تا خانواد‌ه‌ها با آگاهی لازم برای آتیه خود یک گام بزرگ بردارند چرا که در غیر این صورت با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می‌شوند و مجموعه بهزیستی و کمیته امداد نمی‌تواند به طور کامل افراد نیازمند را پشتیبانی کند در حالی که بیمه روستایی به گونه‌ای است که مردم با هزینه خودشان برای خودشان زندگی آرامی را می‌خواهند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم روستایی استقبال خوبی از این بیمه داشته باشند و به فکر آینده خود باشند  پشتوانه خوبی را برای خود انتخاب کنند.

ارسال نظرات