امام جمعه موقت اردبیل:

حمایت از کالای ملی و ایرانی را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

امام موقت اردبیل حمایت از کالای ملی و ایرانی را گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی راهکاری اساسی و مهم در راستای رفع وابستگی و رونق تولیدات داخلی و اشتغال بوده که این امری مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود و باید با همت و همکاری و مشارکت مسئولان و مردم این مهم محقق شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۹۹۰
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق بهزاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تبریک سال نو اظهار داشت:‌ همان گونه که فصل بهار آغاز نو شدن بوده باید انسان‌ها نیز تلاش کنند تا با زدودن کینه‌ها و بدی‌ها از قلوب و روح خود به سمت نو شدن و سعادت و تعالی واقعی حرکت کنند.

وی با تاکید بر به جا آوردن سنت صله رحم بیان کرد: سال نو با صله رحم و دید و بازدیدها آغاز می‌شود که باید تلاش کنیم تا این سنت حسنه و مهم تداوم یافته و با دوری از تجملات و چشم و هم‌چشمی‌ها سنت حسنه صله رحم را به نحوی شایسته و مناسب به جا آوریم.

خطیب جمعه موقت اردبیل با اشاره به فضایل ماه رجب گفت:‌ ماه رجب در میان ماه‌های دوازده‌گانه از حرمت و قداست ‏بالاتری برخوردار بوده که باید تلاش کنیم از فضایل بالای این ماه به نحوی شایسته بهره‌مند شده و از فرصت این ماه عزیز برای جلب رضایت و خشنودی خداوند استفاده کنیم.

بهزاد تصریح کرد: به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی ماه رجب و وجود مناسبت‌های مختلف در این ماه نظیر اعتکاف، لیله‌الرغایب، بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز حرام بودن جنگ و خونریزی این ماه مبارک اهمیت بالایی دارد که باید تمامی مسلمانان از ظرفیت این ماه برای نزدیکی به خداوند و تعالی روحی خود استفاده کنند.

وی ماه رجب را فرصتی برای استغفار از گناهان و گام نهادن در مسیر الهی برشمرد و اظهار کرد: در این ماه هر روز شروعی تازه در بندگی و اطاعت مخلوق از خالق است و بندگان باید از فرصت و زمینه فراهم شده در این ماه برای استغفار و برای اثبات بندگی به درگاه حق استفاده کنند.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به نامگذاری سال جدید به حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری افزود: فرموده مقام معظم رهبری برای همه مردم و مسئولان فصل‌الخطاب بوده و باید تلاش کنیم تا از تمامی توان و قابلیت‌ها در راستای تحقق شعار سال استفاده کنیم تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار