خبرهای داغ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

فضای مجازی از مهم ترین چالش های حوزه فرهنگ است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگ را فضای مجازی دانست و گفت: نبود فرهنگ‌ استفاده از فضای مجازی گاهی آن را به فضایی مجرمانه تبدیل کرده است که رسیدگی به این مسئله ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۱۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمداسماعیل سعیدی افزود: اخیراً در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با مسئولان امر داشتند و در این زمینه نکات مهمی را در باب کنترل فضای مجازی به مسوولان گوشزد کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه زیرساخت‌ها در کشور ما در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به هیچ وجه آماده نیست و به‌گونه‌ای با این پدیده مواجه شدیم که هیچ‌گونه آمادگی برای رویارویی با این پدیده نداشته‌ایم.

سعیدی به نبود فرهنگ‌ استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و اضافه کرد: متأسفانه وقتی فرهنگ رویارویی با پدیده‌ای وجود ندارد، استفاده از چنین پدیده‌هایی منجر به بروز ناهنجاری‌های بسیاری در سطح جامعه می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در ارتباط با فضای مجازی ضمن قانون‌مند کردن این فضا، در حوزه تولید محتوا نیز بسیار فعالانه عمل کنیم تا مفاهیم مد نظر را به صورت تدریجی فضای مجازی را در بر گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها