5هکتارجنگل درمیناسنگ کجور درآتش می‌سوزد

رئیس منابع طبیعی بخش کجور گفت: حدود 5 هکتار جنگل در لزیرک و میناسنگ کجور در آتش می‌سوزد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۵۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محرمعلی دیلم‌صالحی در گفت‌وگویی درباره جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های کجور اظهار کرد: آتش‌سوزی در ارتفاع دو هزار متری در جنگل لزیرک و میناسنگ رخ داده است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی این منطقه صعب‌العبور است و پیاده دو ساعت طول می‌کشد تا نیرو به محل آتش‌سوزی برسد، افزود: این جنگل تجاری است و قابلیت بهره‌برداری درختان به قطر 1.5 متر و ارتفاع حدود 40 متر است.


رئیس منابع طبیعی بخش کجور با اشاره به اینکه حدود پنج هکتار جنگل در آتش می‌سوزد، اضافه کرد: برخی درختان خشک افتاده و وزش باد سبب شعله‌ورتر شدن و گسترش و عمیق‌تر شدن آتش شده است.

وی با اعلام اینکه 150 نفر نیروی انسانی از مردم و نیروهای بسیج، منابع طبیعی در محل حادثه حضور دارد و مشغول اطفا حریق هستند، گفت: بالگردی که دیروز ساعت 5 عصر برای اطفا حریق به منطقه اعزام شده بود به علت اتمام شارژ کپسول اطفا آتش قادر به پرواز صبح امروز نشد.

دیلم صالحی در این زمینه ادامه داد: بالگرد دیگری از تهران امکانات لازم را برای رفع مشکل بالگرد اولی  به فرودگاه نوشهر آورد و نقص فنی آن رفع شده و عملیات اطفا از طریق بالگرد در جنگل‌های لزیرک و میناسنگ کجور در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها