خبرهای داغ:
مسئول کمیته اطلاع رسانی راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

بازدید 10 هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب کشور/ سانحه جاده‌ای برای کاروان‌های راهیان نور اعزامی از آذربایجان غربی رخ نداده است

کد خبر: ۹۰۰۲۸۶۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

مسئول کمیته اطلاع رسانی راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 10 هزار نفر از آذربایجان غربی برای بازدید مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یوسف شاکر در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: کاروان های راهیان نور آذربایجان غربی برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به جنوب کشور اعزام می‌شوند به طوری که اعزام کاروان‌ها از از 15 اسفند 96 شروع شده این اعزام‌ها در دو مرحله انجام می‌گیرد که مرحله اول راهیان نور دانشجویی بوده و یک هزار و 500 نفر مشتاقان زیارت مشهد الشهدای ایران در قالب اردوهای خواهران و برادران مختص دانشجویان دانشگاه‌های استان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در امتداد این کاروان‌ها 25 اسفند ماه کاروان راهیان نور خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، گفت: کاروان‌های که اعزام شدند از تمامی شهرستان‌ها نسبت به نام‌نویسی و حضور در این کاروا‌ن‌ها اقدام کردند بنابراین در دو اردوگاه خوزستان یعنی پردیس حضرت رسول (ص) ویژه اسکان خانواده‌ها و اردوگاه شهید مسعودیان ویژه کاروان‌های مجردی اعم از خانم و آقا پذیرش و اسکان داده شدند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنوند 7 هزار نفر از آذربایجان غربی برای بازدید مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند بیان کرد: این اعزام‌ها در دو مرحله دیگر هم انجام خواهد گرفت به طوری که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 10 هزار نفر زائر از آذربایجان غربی به جنوب اعزام شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی یک موضوع چشم‌نواز دیگر را حضور خودجوش اقشار مختلف مردم با خودروی شخصی در مناطق عملیاتی دانست و اظهار کرد: برای اسکان و پذیرایی از این زائران اقدام می‌شود؛ امسال میزان حضور این قشر نسبت به سال گذشته رشد داشته که این موضوع نشان دهنده ریشه دواندن فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه کاروان های راهیان نور از 6 یادمان یعنی شهدای عملیات فتح‌المبین، والفجر 8 یا همان اروندکنار، شهدای کربلای چهار، یادمان شلمچه شهدای کربلای پنج، بدر و خیبر و یادمان شهدای هویزه بازدید می‌کنند، اظهار کرد: از نخستین روز آغاز اعزام‌ها فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور دارند تا اینکه بر روند خدمت‌رسانی به زائران نظارت کنند.

*تاکنون هیچ گونه سانحه جاده‌ای برای کاروان‌های راهیان نور اعزامی از آذربایجان غربی رخ نداده است

شاکر مدت زمان این سفر معنوی را پنج روز به عبارتی یک روز رفت، یک روز برگشت و سه روز زیارت و اقامت عنوان کرد و بیان داشت: برای این مدت برنامه‌های فرهنگی متنوع از جمعه مداحی، روایتگری توسط راویان کاروان و مستقر در یادمان‌ها، اقامه نماز جمعه، برپایی نمایشگاه و غرفه نقاشی کودکان و ثبت دل‌نوشته‌های زائران اقدام شده است.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه چهار نفر یعنی یک امدادگر، یک ناظر فنی خودرو، روحانی و نیروی مسلح کاروان‌ها را همراهی‌ می‌کند، خاطرنشان کرد: در محل اسکان زائران هم آمبولانس‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات مستقر شده‌اند تا اینکه در صورت نیاز خدمات بهداشت و درمان مورد نیاز به زائران ارائه شود که خوشبختانه تا امروز برای کاروان‌های راهیان نور استان هیچ گونه حادثه‌ای اعم از تصادف جاد‌‌ه‌ای، مسمومیت غذایی و ... رخ نداده است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی کاروان‌های راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه حجم گسترده‌ای از تردد کاروان‌های راهیان نور و مسافرهای مختلف در جاده‌های مناطق مختلف کشور را شاهد هستیم، بنابراین وقوع تصادف امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای به حداقل رساندن سوانح جاد‌‌ه‌ای نظارت شدیدی بر کاروان‌ها اعمال شده و وسایل نقلیه قبل از حرکت به لحاظ فنی بررسی می‌شوند همچنین رانندگان اجازه ندارند که بیش از ساعت مجاز پشت فرمان باشند و یک نفر ناظر فنی در هر اتوبوس مستقر بوده و در این کاروان‌ها رانندگان خبره به کار گیری شده‌اند.

شاکر ضمن اشاره به اینکه دشمن از پربار بودن این سفرهای معنوی وحشت‌زده شده است به همین دلیل به اتفاقات مختلف از جمله تصادفات برای دلزده کردن مردم از این حرکت فرهنگی روی می‌‌آورد، گفت: ولی رسانه‌های جمعی باید ضمن حفظ هوشیاری در مقابل این دسیسه‌ها آگاهانه رفتار کرده و اطلاعات درست را به مردم منتقل کنند.

ارسال نظرات