خبرهای داغ:
امام جمعه شهر مهربان:

حمایت از کالای ایرانی راهی برای بی اثر کردن تحریم‌ دشمنان

امام جمعه شهر مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر، گفت: یکی از اثرات و برکات حمایت از کالاهای ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بی اثر کرن تحریم‌های دشمن، کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت افزایش عدالت در جامعه و امیدواری بیشتر جوانان به آینده خود و کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۱۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت‌الاسلام حسن مرسلی افزود: در سال‌های اخیر رهبر فرزانه انقلاب  تلاش کرده‌اند با نگاه جامع، اقتصاد را در جبهه جدید و اصلی‌ترین صحنه دشمنی استکبار در برخورد با نظام و اسلام معرفی کنند و واضح است که تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و وسیع و تلاش برای برهم زدن اولویت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با درایت همیشگی و بدون فوت وقت، جبهه هدف‌گذاری شده دشمن را شناسایی و مکرر نهیب می‌زنند که مراقب تنگه‌های نفوذ دشمن باشیم.

حجت الاسلام مرسلی با اشاره به اینکه نامگذاری سال‌های اخیر از یک قاعده پیروی می‌کند، بیان کرد: تمام عناوین نامگذاری‌ سال‌های اخیر حوزه فرهنگ اقتصاد و مصرف را نشانه گرفته است تا یک خط پدافندی در مقابل دشمن آرایش داد و در مقابل هجمه‌ها تاب آورد و هم مسیر پیشرفت کشور را بیشتر فراهم می‌کنند.

 وی ادامه داد: حمایت از کار و کارگر ایرانی و حمایت از سرمایه و کارخانه ایرانی باعث رونق تولید ملی و حمایت از خانواده‌های ایرانی است که با همگرایی بیشتر کشور را از چالش‌های بیشتر نجات می‌دهد.

حجت الاسلام مرسلی در ادامه دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده را سه ضلع اصلی حمایت از کالای ایرانی عنوان و اظهار کرد: دولت وظیفه دارد ضمن مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، از تولید ملی حمایت کرده و زمینه صادرات را فراهم کند و در این میان باید توجه داشت که تولیدکنندگان نیز نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم همچنین جلب تمایل مشتری‌ها برای خرید کالای ایرانی دارند.

خطیب جمعه شهر مهربان تاکید کرد: اگر دو ضلع این مثلث خوب کار کند، قطعاً مصرف‌کننده خود به خود تمایل به خرید کالای ایرانی خواهد داشت و باید توجه داشت که در صورت عدم توجه به کیفیت کالای تولید داخلی و بالا بردن افزایش کیفیت، مصرف‌کنندگان پای آنها و کالای تولیدی‌ آنها نخواهند ایستاد.

 حجت الاسلام مرسلی، در کنار این موارد به موضوع دیگری نیز اشاره کرد و آن داشتن تعصب به کالای ایرانی، تعصب به تولیدات کارخانجات داخلی و در نهایت تعصب به کشور و ملت است.

امام جمعه شهر مهربان، به علل حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: چرخ صنایع و تولید ملی با حمایت از کالای ایرانی  حرکت خواهد کرد و اولین  نتیجه آن، ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی خواهد بود و حمایت از کالای ایرانی، باعث بالا رفتن درآمد کشور خواهد شد.

وی،کاهش قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی را عامل جلوگیری از کالاهای مصرفی عنوان کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی مانع خروج ارز از کشور می‌شود و یکی از اثرات و برکات حمایت از کالاهای ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بی‌اثر کرن تحریم‌های دشمن و کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت افزایش عدالت در جامعه و امیدواری بیشتر جوانان به آینده خود و کشور خواهد شد.

 مرسلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرده و با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: 12 فروردین یکی از اعیاد مهم ملی است و در سال 1358 در چنین روزی در یک رفراندوم بی‌نظیر جهانی با مشارکت  2/98 درصدی مردم، به جمهوری اسلامی رای حداکثری و قاطع دادند.

امام جمعه شهر مهربان،اعتکاف را فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس عنوان کرد و افزود: مراسم معنوی اعتکاف جزو رویش‌های مهم انقلاب است و این سنت و عبادات حسنه اسلامی، بهترین فرصت برای جوانان و خودسازی آنان در این زمینه است.

وی، 15 ماه رجب که مصادف با 13 فروردین و سالروز شهادت‌گونه حضرت زینب (س) است را تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت زینب (س) در خانه وحی و عصمت و طهارت تربیت یافت و تمام عمر خویش را وقف اسلام، قرآن و ایثار در راه دین خدا و شجاعت در عمل به وظیفه دینی خود کرد و ولایت‌مداری از شاخص‌های ایشان به شمار می‌رود.

امام جمعه شهر مهربان در ادامه با اشاره به 13 فروردین روز حمایت و حفاظت از طبیعت گفت: روز 13 فروردین روزی برای باهم بودن است و باید با فرهنگ‌سازی، به کودکان خود احترام به طبیعت را یاد دهیم و باید در نظر داشت که طبیعت بهترین هدیه از طرف خداوند عالم به بندگان است و آنهایی که فرصت درختکاری را از دست دادند، این روز بهترین فرصت برای کاشت درخت است و باید طبیعت را حفظ کنیم و از ریختن زباله به طبیعت جداً  خودداری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها