عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه آزاد زنجان:

شیلاندر؛ ماسوله ی گمشده

در صورت توجه مسئولین به روستای شیلاندر برای بیش از 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۲۴
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه زنجان با اشاره به اهمیت فراموش شده روستای شیلاندر گفت: با توجه به قرار گرفتن روستای شیلاندر از توابع استان زنجان، در مسیر جاده تهم،  مردم و مسئولین زنجان آشنایی کافی با این روستا ندارند.

مهران فرامرزی افزود: متاسفانه نبود تاسیسات روبنایی و زیربنایی مناسب از جمله مسیر آسفالت ایمن و آنتن های مخابراتی سبب عدم استقبال مناسب از این روستای کم نظیر شده است.

وی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت با سرمایه گذاری مناسب و هدفمند، این روستا شرایط به مراتب بهتر نسبت به ماسوله استان گیلان را خواهد داشت.

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه زنجان تصریح کرد: ریخت شناسی و گونه شناسی روستایی ماسوله و شیلاندر دارای شباهت های بسیاری می باشند.

 فرامرزی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در این روستا کاملا با مصالح بوم آورد و متناسب با معماری بومی این منطقه می باشد، افزود: رودخانه فصلی پراب در ضلع جنوبی این روستا، خود دارای مسیر گردشگری جذابی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به این روستا از بین رفتن یکی از زیباترین روستاهای ایران را به ارمغان داشته است، اظهار داشت: به نظر می رسد توسعه این روستا نه تنها سبب اشتغال زایی در این روستا بلکه کلیه روستاهای اطراف خواهد شد.

مهران فرامرزی با اشاره به اینکه اشتغال اولیه و مستقیم در این روستا بیش از 500 نفر خواهد بود گفت: این مهم در صورتی محقق خواهد شد که همه دستگاه های ذیربط شرایط و طرح های جامع گردشگری در این منطقه را اعمال نمایند البته در صورت وجود طرحها!!!

ارسال نظرات
آخرین اخبار