آنچه بنیانگذار انقلاب ایران توصیه کرد

برای قطع کردن دست بیگانگان از کشور جلو «انحرافات» در دانشگاه‌ها را بگیرید

امام خمینی (ره) در بخشی از وصیت نامه خود فرمودند: به همه نسل‌های مسلسل توصیه می‌کنم، دانشگاه‌ها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ کنید و با این عمل انسانی ـ. اسلامی خود، دست قدرت‌های بزرگ را از کشور قطع نمایید.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۸۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر توجه مسئولین به مراکز علمی کشور به ویژه دانشگاه‌ها فرمودند: از توطئه‌های بزرگ آنان، چنانچه اشاره شد و کراراً تذکر داده‌ام، به دست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه‌ها است که مقدرات کشور‌ها در دست محصولات آن‌ها است.
ایشان به تفاوت روش‌های دشمنان در نفوذ دانشگاه ها، مدارس و حوزه‌های علمیه اشاره کرده و بیان داشتند: روش آنان با روحانیون و مدارس علوم اسلامی فرق دارد با روشی که در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها دارند. نقشه آنان برداشتن روحانیون از سر راه و منزوی کردن آنان است؛ یا با سرکوبی و خشونت و هتاکی که در زمان رضاخان عمل شد، ولی نتیجه معکوس گرفته شد؛ یا با تبلیغات و تهمت‌ها و نقشه‌های شیطانی برای جدا کردن قشر تحصیل کرده و به اصطلاح روشنفکر که این هم در زمان رضاخان عمل می‌شد و در ردیف فشار و سرکوبی بود؛ و در زمان محمدرضا ادامه یافت بدون خشونت، ولی موذیانه.
امام (ره) نقشه دشمن در انحراف جوانان دانشگاهی از فرهنگ خودی اشاره کرده و افزودند: و، اما در دانشگاه نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزش‌های خودی منحرف کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولت مردان را از بین اینان انتخاب و برسرنوشت کشور‌ها حکومت دهند تا به دست آن‌ها هرچه می‌خواهند انجام دهند.
حضرت امام خمینی (ره) بهترین راه برای غارت کردن بی دردسر کشور، انحراف در جوانان بیان کرده و افزودند: اینان کشور را به غارت زدگی و غرب زدگی بکشانند و قشر روحانی با انزوا و منفوریت و شکست قادر بر جلوگیری نباشد و این بهترین راه است برای عقب نگهداشتن و غارت کردن کشور‌های تحت سلطه، زیرا برای ابرقدرت‌ها بی‌زحمت و بی‌خرج و در جوامع ملی بی سر و صدا، هرچه هست به جیب آنان می‌ریزد.
ایشان در ادامه تاکید کردند: پس اکنون که دانشگاه‌ها و دانشسرا‌ها در دست اصلاح و پاکسازی است، برهمه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاه‌ها به انحراف کشیده شود؛ و هرجا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم.
حضرت روح الله کبیر بیان داشتند: این امر حیاتی باید در مرحله اول با دست پر توان خود جوانان دانشگاه‌ها و دانشسرا‌ها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور وملت است.
بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر لزوم توجه جوانان به جلوگیری از راه‌های انحراف دانشگاه‌ها توصیه کرده و فرمودند: اینجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آن‌ها در مرحله دوم و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحله بعد وصیت می‌کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه می‌دارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاه‌ها را به نسل بعد بسپرید.
ایشان افزودند: به همه نسل‌های مسلسل توصیه می‌کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاه‌ها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عمل انسانی ـ. اسلامی خود، دست قدرت‌های بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. نسیم صادق
ارسال نظرات
آخرین اخبار