خبرهای داغ:
سال 96؛

368 زندانی غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شد

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اعلام کرد: سال گذشته 368 زندانی جرائم غیرعمد در این استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۶۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی ‌پور  در جمع خبرنگاران مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده را 328 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: 355 تن از زندانیان آزاد شده مرد و 13 نفر نیز زن بودند، ضمن اینکه از مجموع آنها 228 زندانی از محکومین مالی، 36 زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین 104 زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بودند.
وی با بیان اینکه مبلغ 33 میلیارد ریال از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شد، افزود: 27 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها نیز مبلغ 53 میلیارد ریال از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.
تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ چهار میلیارد ریال نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: در این راستا 30 میلیارد توسط صندوق تامین خسارات بدنی، هشت میلیارد ریال از طریق شرکت‌های بیمه و 173 میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 514 زندانی جرائم غیرعمد(یک زندانی زن و 513 زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که از این تعداد 385 زندانی محکومین مالی، 15 زندانی محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین 114 زندانی محکومین مهریه و نفقه هستند.
تقی پور ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر 400 میلیارد ریال کمک هزینه نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها