خبرهای داغ:
حمید محمدی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد شهرک های تولید محصولات قرآنی و شرکت های دانش بنیان

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: راه اندازی شهرک های تولید محصولات قرآنی و شرکت های دانش بنیان که بتواند ایده های قرآنی را تبدیل به محصول کند و به تولید انبوه برساند ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۶۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفتگو با برنامه "نمای نزدیک" با اشاره به برنامه های شورای توسعه در سال ۹۷ گفت: یکی از بحث های جدی در سال ۹۷ پیگیری ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم است که با توجه به تقسیم کار در دستگاه ها، راهبردهایی که تصویب شد و راهکارهایی که اعلام شد، امیدواریم یک جهش جدی در فضای قرآنی کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به محوریت جز ۳۰ قرآن کریم در طرح ملی ۱۴۵۲ سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد:  نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم همراه با فهم مفاهیم و معارف و تفسیر سوره های ۳۸ گانه جز ۳۰ از برنامه های اصلی است که در سال جدید اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: اگر جامعه ما با سوره های جز ۳۰ قرآن کریم آشنا شوند یک سوم سوره های ۱۱۴ گانه قرآن را دریافت خواهند کرد؛ چراکه بسیاری از گزاره ها و مفاهیم  کلیدی و واژه های اصلی قرآن کریم که بالغ بر ۵۰ درصد واژه های قرآن می شود در این جز قرار دارد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: همچنین اگر یک جمعیت ۵ میلیونی را حافظ و آشنای مفاهیم و تفسیر جز ۳۰ قرآن کریم کنیم و همینطور جز ۲۹ و ۲۸، ۲۷ و ۲۶ و اجزای ۵ گانه آخر قرآن که تصویب طرح ملی حفظ است در طرح های ۱۴۵۳ و ۵۴ و غیره در جامعه پیگیری شود، یک آینده خوبی برای حفظ خواهیم داشت این در حالی است که صدا و سیما نقش کلیدی را در این زمینه بازی می کند.

وی با بیان اینکه اسناد سه گانه راهبردی توسعه آموزش عالی، تبلیغ و ترویج و آموزش عمومی نهایی شده است، تصریح کرد: در این راستا سال ۹۷ سال اجرایی سازی کلیه اسناد راهبردی فعالیت های قرآنی کشور است و وظیفه ما به عنوان راهبری کلان و نظارت راهبردی وظیفه حساسی است و دستگاه ها بزرگترین وظیفه را به عنوان اجرایی سازی اسناد دارند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه همچنین تمام بسترهای لازم قوانین و مقررات و مقدمات لازم برای ادغام دو اتحادیه بزرگ قرآنی کشور فراهم شده است، تاکید کرد: سال ۹۷ آغاز به کار اتحادیه مدغم و ایجاد یک اتحادیه واحد متشکل خواهد بود و سال همدلی و همراهی و هماهنگی کلیه فعالیت های قرآنی کشور در ساحت مردمی در قالب ۵ هزار موسسه قرآنی و ۲۵ هزار خانه قرآن در ذیل دستگاه های متعدد قرآنی می باشد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه در سال جدید باید اقدامات روشنی در فضای مجازی که ناظر به فعالیت دستگاه هاست صورت گیرد، افزود: با توجه به بخش های هنری و رسانه ای و فضای مجازی و با توجه به اینکه سند فضای مجازی تصویب شد، در سال جدید باید دست به تولید جامع محصولات قرآنی بزنیم، در این راستا راه اندازی شهرک های تولید محصولات قرآنی و شرکت های قرآن بنیان، فرهنگ بنیان و دانش بنیان که بتواند ایده های قرآنی را تبدیل به محصول کند و به تولید انبوه برساند و در سطح جهان توزیع کند و صدور انقلاب قرآنی را در سطح جهان رقم بزند، ضروری به نظر می رسد.

وی گفت: با توجه به شعار سال و جهت گیری های سال و زیرساخت های تمدنی ایران در عرصه هنر و تنوع رشته ای در هنر قرآنی و توانمندی داخلی و نیروی انسانی با انگیزه و متعهد، سال ۹۷ سال جهش به سمت توسعه فرهنگ قرآنی از طریق توسعه محصولات قرآنی و تولید آن به نام ایرانی، مکتب اهل بیت (ع) برای تمام انسان های آزادی خواه که می خواهند با معارف بلند وحیانی آشنا شوند، خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دو ویژگی مهم درون زایی و برون گرایی نیز دارد که در عرصه قرآن باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد:  دورن زایی یعنی زایش مجموعه ظرفیت های عظیم در حوزه های محتوایی و قالبی که در اختیار مردم است و برون گرایی صادرات به جهان و ارز آوری و تقویت بنیه اقتصادی کشور است و این مسیری می باشد که در فراروی جامعه قرآنی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه ما در حال حاضر می توانیم بالغ بر هزار محصول قرآنی تولید کنیم، اظهار کرد: ایده برخی از این محصولات ارائه شده و نمونه ها و ماکت هایش به وجود آمده و برای تولید انبوه آماده است.

 وی ادامه داد: ما به عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر نوع مصوبه برای حمایت از این کارها و حمایت های مناسب حقوقی لازم را ایجاد می کنیم؛ چراکه ما مرجع سیاست گذاری کلان هستیم و امکان اقدام اجرایی نداریم حتی بودجه ای که به صندق واریز می شود برای حمایت از فعالیت های دستگاه هاست، بنابراین ما آمادگی کامل خود را برای هر نوع حمایت حقوقی و قانونی و تصویب هر چیزی که لازم باشد اعلام می کنیم و از همین جا به همه دستگاه های دولتی و عمومی اعلام می کنیم هر ایده و پیشنهادی که در این مورد دارند به دبیرخانه ارائه کنند و ما نهایی و تصویب می کنیم تا یک بستر عالی برای توسعه فرهنگ قرآنی ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها