عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

قیمت تمام شده کالای ایرانی کاهش یابد/ لزوم حمایت واقعی دولت از بخش تولید

فولادگر گفت: تولیدکنندگان باید به فکر ارتقا کیفیت محصولات خود باشند و از طرفی هم تلاش کنند تا قیمت تمام شده نیز برای مصرف کننده به صرفه باشد.
کد خبر: ۹۰۰۵۳۹۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اجرایی شدن قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل اظهار داشت: متأسفانه علی رغم اینکه امکان تولید کالای داخلی باکیفیت وجود دارد اما واردات محصولات مشابه نیز به راحتی صورت می گیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، گفت: البته بخشی از این اشکال به تولیدکنندگان باز می‌گردد و آن ها باید به فکر ارتقا کیفیت محصولات خود باشند و از طرفی هم تلاش کنند تا قیمت تمام شده نیز برای مصرف کننده به صرفه باشد.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، مردم نیز باید فرهنگ استفاده از کالای داخل را داشته باشند و همگی بپذیریم که باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت واقعی مسئولان از تولیدکنندگان افزود: تولیدکنندگان در برخی از موارد اعلام می‌کنند که قدرت رقابت ندارند و کالای خارجی با کیفیت بالاتر و قیمت ارزان تر وارد کشور می‌شود، زیرا قیمت تمام شده آن به دلیل مسائل مالیاتی، بیمه‌ای و دسترسی به تسهیلات ارزان پایین‌تر است.

ارسال نظرات