نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

واردات توسط دولت، با سیاست های رهبری منطبق نیست

آصفری گفت: این صادرات ایران را در موضوع اقتصاد نجات خواهد داد. اما چرا وارداتی، چون صنایع غذایی که از صفر تا صد کار را با بهترین کیفیت را ارائه می‌دهیم، از کشور‌های همسایه وارد می‌گردد.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۴۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تناقض بین واردات کالا‌های غیر ضروری و صحبت‌های نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: آیا کارشناسان یا حتی رهبر معظم انقلاب گفته اند ما با دنیا قطع ارتباط کنیم؟ تولید کننده‌های ایرانی و بازار ایران نیاز به صادرات محصولات خود دارند و بی شک ایران برای ارتباط دیپلماتیک با دیگر کشور‌های دنیا با صادرات می‌تواند خود را نزدیک کند.

وی افزود: این درحالی است که می‌توان گفت: این صادرات ایران را در موضوع اقتصاد نجات خواهد داد. اما چرا وارداتی، چون صنایع غذایی که از صفر تا صد کار را با بهترین کیفیت را ارائه می‌دهیم، از کشور‌های همسایه وارد می‌گردد.

این کارشناس در خصوص اقداماتی که دولت برای حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی باید انجام دهد گفت: دولت باید ابتدا واردات را تعرفه بندی سنگین ببندد و نظارت بیشتری روی آن‌ها داشته باشد و دوم با ارائه شرایط متعارف برای تولید کننده و سرمایه گذار مردم را به حضور در میدان‌های اقتصادی فرا خواند.

آصفری عنوان کرد: اسنادی وجود دارد که وارداتی انجام می‌گیرد که کالا‌ها با نازل‌ترین قیمت وارد می‌شود و با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد. این اسناد هم مربوط به وسایل پزشکی است و هم غیر پزشکی، اما بیشتر درصد این واردات به مسائل پزشکی مرتبط است که برای نمونه می‌توان لنز چشم را مثال زد.
ارسال نظرات