عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی قزوین:

رییس‌جمهور با افزایش قیمت ارز کسری بودجه دولت را جبران می‌کند/ هیچ‌یک از وعده‌های روحانی محقق نشد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: دولت نه تنها از افزایش قیمت دلار جلوگیری نمی‌کند بلکه به این موضوع دامن می‌زند.
کد خبر: ۹۰۰۵۶۸۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی فیاض عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به وضعیت نرخ دلار در کشور اظهار کرد: چراغ سبز دولت به افزایش قیمت دلار در جهت منافع خود است.

وی افزود: دولت نه تنها از افزایش قیمت دلار جلوگیری نمی‌کند بلکه به این موضوع دامن می‌زند.

فیاض در ادامه گفت: با توجه به اینکه دولت بزرگترین منبع ارز را در اختیار دارد بدون شک می‌تواند با تنظیم مقوله عرضه و تقاضا در بازار، نرخ ارز را به ثبات نسبی برساند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: با توجه به شرایط بازار و تورم موجود در آن قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار منطقی است اما اختلاف ۵۸۰۰ تومانی از سوی دولت به وجود آمد تا کسری بودجه را جبران کند و در حقیقت نوعی پشتوانه مالی برای خود به وجود بیاورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: دولت اقدام جدی در جهت شکستن این حباب کاذب انجام نمی‌دهد در حالی که می‌بینیم مشاور رییس جمهور افزایش قیمت دلار را مناسب می‌داند.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات شدید تغییر قیمت در دلار به طور یقین موجب ناآرامی در حوزه اقتصادی و سیاسی می‌شود که آشفتگی افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

فیاض اضافه کرد: آقای روحانی با شعارهای بسیار زیبایی در حوزه اقتصادی ورود کرد و گفت “من کاری می‌کنم که مردم احتیاجی به یارانه نداشته باشند” در حالی که تمام این وعده‌ها فقط مصرف انتخاباتی داشت.

وی یادآور شد: دولت فکر می‌کند با این کار می‌تواند بحث ذخایر ارزی را تقویت و برای خود درآمد ایجاد کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به چالش در حوزه اقتصادی گفت: ارزش پول ملی به شدت پایین آمده است که تاثیر منفی بر قدرت خرید مردم دارد و وضعیت قشرهای آسیب پذریر را بدتر می‌کند.

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار