امام جمعه بندرلنگه:

راستگویی در کسبه نهادینه شود/ کم‌فروشی امروزه یک معضل و آفت است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: باید راستگویی در کسبه نهادینه شود و واقعیت را در خصوص جنس خود بگویند و بدانند در بازار روزی دست خداست و با دروغ نیست.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۰۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مراسم تجلیل از عوامل برگزاری کلاس‌های فقه بازار با حضور آیت الله سیدمحمدجواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه، حجت‌الاسلام علی عمرانی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه، حمید قاسمی رئیس اداره صنعت معدن وتجارت ، احمدزاهدی رئیس اتاق اصناف و ابراهیم جعفری مسؤول بسیج اصناف شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

سیدمحمدجواد رکنی در این مراسم، اظهار کرد: کم‌فروشی امروزه یک معضل وآفت است، این به کارخانه‌های تولید مواد غذایی و خوراکی نیز رسیده است و مشاهده می‌کنیم که جعبه یا جلد همان است اما محتویات داخلش کم شده است. 

وی افزود: جامعه به سویی رفته که گاها مردم راست گفتن توسط برخی از کسبه را نیز قبول ندارند و اگر کاسب در خصوص نوع جنس بگوید و تعریف کند مشتری قبول نمی‌کند و این نشان می‌دهد که برخی با دروغ گفتن بی اعتمادی را در مشتری و جامعه به وجود آورده‌اند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه  اضافه کرد: باید راستگویی در کسبه نهادینه شود و واقعیت را در خصوص جنس خود بگویند و بدانند در بازار روزی دست خداست و با دروغ نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: هیچوقت بازاری نباید به فکر نیرنگ باشد بلکه باید بازار جذابیت داشته باشد  و در روایات آمده است اخلاق خوب روزی را زیاد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با تقدیر از تلاش مسؤول بسیج اصناف شهرستان بندرلنگه، بیان داشت: انجام وظیفه خود یک مطلب و شوق و ذوق داشتن در کار نیز یک مطلب دیگر است که مسؤول بسیج اصناف بندرلنگه دارای این ذوق است و این خود باعث موفقیت ایشان شده است.

ارسال نظرات