کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

حلم و بردباری امام کاظم (ع) در برابر ناملایمات روزگار

حجت الاسلام خرسند گفت: امام کاظم (ع) علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۵۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

حجت الاسلام مجید خرسند کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: شهادت امام موسی کاظم (ع) را خدمت همه مخاطبان تسلیت عرض می کنم بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است.

وی افزود: واپسین روزهای عمر امام کاظم(ع) در زندان سندی بن شاهک سپری شد. شیخ مفید گفته است سندی، به دستور هارون الرشید امام را مسموم کرد و امام سه روز پس از آن به شهادت رسید.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: نقل می کنند که روزی امام موسی کاظم  هنگام عبور از کوچه از خانه ای صدای عربده و تار و تنبور شنیدند. اتفاقا یک خادمه ای از منزل بیرون آمدند امام پرسیدند  صاحب این خانه آزاد است یا بنده؟ خادم گفت آزاد است امام فرمودند  اگر بنده می بود این کار را نمی کرد. وقتی خادم این داستان را برای صاحبخانه گفت، او با پای برهنه بیرون دوید و گفت: آقا! من از همین ساعت می خواهم بنده خدا باشم، و واقعا هم راست گفت. از آن ساعت دیگر بنده خدا شد.

کارشناس مذهبی بیان داشت: امام کاظم (ع) می فرمایند اگر کسی دو روز از زندگی اش مثل هم باشد ضرر کرده است و اگر امروزش از دیروز بدتر باشد ملعون است و اگر از دنیا برود بهتر است.

وی در ادامه و با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام موسی کاظم (ع)  گفت: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند . امام هفتم علیه السلام که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم » لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.

 

 

ارسال نظرات