یک کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

آگاهی یافتن از نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی؛ اولین اولویت جامعه امروز

به منظور آگاهی دادن به نسل جوان در خصوص آسیب‌های فضای مجازی؛ حوزه شهید مطهری از ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری کلاسی با همین موضوع در کنار دوره آموزش دفاعی برای بسیجیان نمود.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۱۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ امامی در این کلاس گفت: آگاهی یافتن از نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی؛ اولین اولویت جامعه امروزاست. نوجویی و هیجان‌خواهی، میل به محبوبیت و خودشیفتگی، حفظ ارتباط با دیگران در عین تنهایی، ایجاد محیط شخصی، انتخاب دوستان، آزادی در بیان نظرات و مخالفت با دیگران، آزادی در استفاده از تفریحات متنوع، ایجاد حس پیشرفت و غرور از جمله عواملی است که جوانان را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌سازد.
 وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دوران جوانی خاطرنشان کرد: فضای جوانی و شرایط حاکم بر روحیات جوانان ایجاب می‌کند که به دنبال نوگرایی، ماجراجویی، هیجان و کسب محبوبیت به ویژه در میان همسالان خود باشند و ماهیت شبکه‌های اجتماعی نیز این فرصت را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد.
 امامی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی هر روز تجربه جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، افزود: دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن، دسترسی آزاد و نامحدود به انواع اطلاعات و اخبار، سرعت ارتباطات و کم هزینه بودن و در مواقعی رایگان بودن دسترسی به اطلاعات و آموزش از مولفه‌هایی است که جوانان را به استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد.
 کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه نباید پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار نوین ارتباطی را نفی کنیم، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ استفاده صحیح از شبکه‌های مجازی به عنوان یکی از ابزار ارتباطی نوین را به افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بیاموزیم.
ارسال نظرات