مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

۶۰ درصد مخازن سد‌های لرستان خالی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: به علت افزایش دما، تبخیر شدید و جذب بخش قابل‌توجهی از بارش‌ها توسط ریشه گیاهان و درختان، روانآب قابل‌توجهی نداشته‌ایم و حجم آب مخازن سد‌های استان هنوز به میزان ۶۰ درصد خالی است.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۵۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا میرزایی در خصوص بارش‌های روز‌های اخیر ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه و تأثیرات آن بر آبدهی سد‌ها و سایر منابع آبی استان اظهار داشت: بر اساس آمار شبکه باران‌سنج شرکت آب منطقه‌ای استان، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا اوایل روز ۲۵ فروردین‌ماه معادل ۳۱۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۰ درصد و نسبت به میانگین آمار بلندمدت حدود ۳۴ درصد کاهش داشته که در این مدت شهرستان نورآباد با ۴۲۸ میلی‌متر بیشترین و شهرستان الیگودرز با ۱۴۶ میلی‌متر کمترین بارش را داشتند.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های دو روز اخیر معادل ۲۲ میلی‌متر بوده است، در خصوص تأثیرات بارش‌های این دو روز بر روی افزایش آبدهی رودخانه‌ها، چشمه‌ها و ذخایر سد‌ها اظهار داشت: اگرچه بارش‌های نسبتاً خوبی در سطح لرستان صورت گرفت، ولی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند کمبود آب رودخانه‌ها، چشمه‌ها و ذخایر آب سد‌های استان را جبران کند و تنها می‌توان گفت: برای بخش کشاورزی مناسب بوده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: به علت افزایش دما، تبخیر شدید و جذب بخش قابل‌توجهی از بارش‌ها توسط ریشه گیاهان و درختان، روانآب قابل‌توجهی نداشته‌ایم و حجم آب مخازن سد‌های استان هنوز به میزان ۶۰ درصد خالی است.
رضا میرزایی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی، مناسب‌ترین راهکار عدم کاشت محصولات آب‌دوست و کشت دوم است، که در غیر این صورت بسیاری از رودخانه‌های استان خشک‌شده و خسارت زیادی به منابع آبی و کشاورزان لرستان وارد خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار