مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان خبر داد

۸۰۱۵ بنای معماری در روستا‌های اورامانات به ثبت رسید

مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان از ثبت ۸ هزار و ۱۵ بنای معماری در روستا‌های اورامانات کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۲۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پویا طالب‌نیا در نشست خبری پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان که در روستای شیان برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به اینکه برای ثبت جهانی هورامانات مطالعات معماری، باستان‌شناسی، علوم طبیعی و مردم‌شناسی انجام گرفته است، بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده هشت هزار بنا در روستا‌های این منطقه ثبت شده و تمام اطلاعات آن موجود است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان انجام مطالعات باستان‌شناسی در هورامانات را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این پایگاه خواند و یادآور شد: ۳۲۰ محوطه در این مطالعات شناسایی شدند.

وی با اشاره به شیوه‌های نقشه‌برداری از روستا‌های هورامانات افزود: جدیدترین روش نقشه برداری ایران را در ۱۰ روستای استان به صورت سه بعدی انجام دادیم.

طالب‌نیا اضافه کرد: انجام مطالعات در حوزه مردم‌شناسی و معماری نیز صورت گرفته و براساس مطالعات انجام شده اطلس معماری هورامان تدوین شده است.

وی گفت: ۲۵ روستای هورامانات نیز تک تک به عناصر ثبت و ضبط و شناسایی شده‌اند که از نتایج ارزشمند مطالعات صورت گرفته است.

طالب نیا برگزاری نشست‌های خبری در روستا‌ها و برگزاری تور‌های رسانه‌ای را عامل موثری در معرفی و شناساندن بهتر ظرفیت‌های گردشگری هورامانات در استان کردستان خواند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات