خبرهای داغ:
طی سال گذشته؛

2800 فرصت شغلی در بناب ایجاد شد

فرماندار بناب در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به آمارهای ثبت شده در سامانه رصد از ایجاد دوهزار و 800 شغل جدید در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: بناب رتبه نخست اشتغالزایی را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۶۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین رفیعی  با بیان اینکه هدف آمارسازی و ارائه آمارهای غیرواقعی نیست، تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مسوولان شهرستان شاهد ادامه این روند در سال جاری نیز باشیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته سهم بناب از محل اعتبارات مشاغل خانگی 15 میلیارد ریال بود، افزود: این شهرستان توانست 42 میلیارد و 200 میلیون ریال در این بخش جذب کند و در واقع شهرستان بناب سه برابر سهمیه ابلاغی اعتبار جذب کرد.
رفیعی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال روستایی نیز 22 طرح مصوب داشتیم که 13 طرح در بخش کشاورزی، 7 طرح در بخش صنعت، یک طرح در بخش ورزش و یک طرح در بخش میراث فرهنگی و اعتبار اولیه آنها 42 میلیارد ریال بود که شهرستان توانست 114 میلیارد ریال در این بخش جذب کند.
وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری در شهرستان، بر کاهش کاغذبازی و فرآیند اداری در ارائه خدمات به مردم و سرمایه گذاران و نیز ایجاد اشتغال تأکید کرد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بناب نیز گفت: سال گذشته در شرایطی که اعتبارات اشتغالزایی برش شهرستانی نداشت، توانستیم یک پنجم اعتبارات ابلاغی به استان در مشاغل خانگی را جذب کنیم.
صمد اخلاصی اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات ارائه شده در این نوع از تسهیلات پایین است از این رو احتمال اینکه عده ای افراد از این اعتبارات سوءاستفاده کرده باشند، وجود دارد.
وی از فرماندار درخواست کرد با تعیین کارگروهی نسبت به بازرسی از تسهیلات ارائه شده به افراد اقدام شود تا در صورت عدم به کارگیری درست و بجای اعتبارات دریافتی در این حوزه نسبت به برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.
اخلاصی افزود: سه مرکز کاریابی در سطح شهرستان بناب فعال هستند و 821 نفر جوینده کار در این مؤسسه ها ثبت نام کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد جویای کار، 365 نفر دارای مدرک زیردیپلم و 452 نفر مدرک دیپلم و تحصیلات بالاتر هستند ضمن اینکه تاکنون 283 نفر جهت اشتغال معرفی شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها