مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

برگزاری جشن خودکفایی بیش از 2 هزار مددجوی زنجان در اردیبهشت‌ماه

جشن خودکفایی و توانمندی بیش از 2 هزار و 300 از جامعه هدف کمیته امداد زنجان در اردیبهشت‌ماه امسال می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۰۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرکل بازرسی استان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، گفت: با همین رویکرد خدمات قابل‌توجهی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته ارائه شد.

هدایت صفری بابیان اینکه نظارت وبازرسی موجب تقویت مدیریت بوده و با همین رویکرد و اعمال کنترل‌های داخلی. تحلیل‌های انجام‌شده، پایش و رصد فعالیت‌ها خدمات کمیته امداد ازنظر کمی و کیفی ارتقاءیافته است، افزود: استقرار میز رسیدگی به شکایات و انجام بازدیدهای میدانی باهدف شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و ارزیابی میزان اثربخشی خدمات و کیفی بخشی به فعالیت‌های این نهاد در طول سال انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام‌شده در حوزه اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این نهاد در استان زنجان درسال 96 اکثریت قریب به اتفاق   طرح‌های اشتغال ایجادشده برای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت از پایداری لازم برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات ارائه‌شده در حوزه اشتغال به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با اقدامات اثربخش در حوزه اشتغال و ایجاد دو هزار و 683 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در این بخش 180 درصدنسبت به تعهداستانی محقق شده است.

وی به بهره‌مندی شش هزار و 690 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با ارائه خدمات  در حوزه اشتغال بیش از 2300نفر در زنجان توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند که جشن خودکفایی و توانمندی این گروه از جامعه هدف در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

صفری به برنامه‌های ویژه کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: با شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان خوشه سازی در بخش اشتغال جامعه هدف این نهاد در سال جاری از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

وی ادامه داد: خوشه سازی در بخش تولید کفش در شهر هیدج و تولید پوشاک در شهرستان خدابنده از برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان در سال جاری بوده و بازاریابی و بازار سازی برای محصولات تولیدی مجریان طرح‌های اشتغال نیز از راهبردهای این نهاد در حوزه اشتغال است.

صفری در خصوص اجرای طرح‌های جدید اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری نیز گفت: ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت باهدف ایجاد اشتغال برای آن‌ها از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از فعالیت‌های مهم دیگر این نهاد به توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با شفاف‌سازی عملکرد، اعتمادسازی و تقویت مسئولیت‌های اجتماعی در کنار ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری در جامعه، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بخش‌هایی که می‌توانند در کاهش فقر اثرگذار شوند به نفع جامعه هدف این نهاد استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه با همین رویکرد خیران زنجانی درمجموع 40 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف در سال گذشته در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت کرده‌اند، افزود: مشارکت خیران زنجانی در سال گذشته برای کمک به نیازمندان 44 درصد افزایش داشته و برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی 127 درصد محقق شده است.

صفری با اشاره به افزایش سه برابری کمک‌معیشت پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته و پرداخت آن از طریق صندوق امداد ولایت، ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان کاهش مددجویان کمک‌معیشت بگیر با ارائه خدمات اثربخش، هدفمند و زمان‌دار در حوزه توانمندسازی و ارائه خدمات در قالب نظام تک و چند خدمتی به‌منظور پیشگیری از آسیب است.

محمدعلی شعبانی مدیرکل بازرسی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ارزشمند بودن برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه فقرزدایی، گفت: نگاه مهندسی به فقر با استفاده از ظرفیت‌های موجود موجب افزایش اعتمادبه‌نفس در اقشار ضعیف جامعه که نیازمند خدمات مددکاری هستند می‌شود و این رویکرد با فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد در حوزه اشتغال و تأمین اقتصاد نیازمندان بسیار باارزش است.

وی بابیان اینکه حمایت از نیازمندان کار بسیار پسندیده‌ای بوده که پس از پیروزی انقلاب و تأسیس کمیته امداد این تفکر تقویت‌شده است، افزود: از دستاوردهای ارزشمند، مهم و ملموس کمیته امداد با ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به گروه‌هایی که در حوزه مدیریت اقتصاد خانواده دچار مشکل شده‌اند، پیشگیری از فقر  بین نسلی است.

 

 

ارسال نظرات