خبرهای داغ:
بهبودی در جلسه کمیته برنامه‎ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی جلفا:

توسعه در هیچ جا هنجارشکنی نمی‌کند و متکی بر درونزایی و برونگرایی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیته برنامه‎ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی جلفا، گفت: توسعه در هیچ جا هنجارشکنی نمی‌کند و برای استفاده از توانمندی‌های منطقه متکی بر درونزایی است و به جهت ارتباط با دنیای بیرون برونگرا است .
کد خبر: ۹۰۰۷۹۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی اظهار کرد: اگر بخواهیم یک تعریف فشرده از توسعه ارائه دهیم باید بگوییم توسعه به معنی رسیدن به یک زندگی بهتر از منظر برخورداری و آرامش است.
وی افزود: توسعه و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند که نتیجه تحقق آنها جامعه آباد، برخوردار، مطالبه‌گر و دارای افق مثبت برای آینده است.
بهبودی با بیان اینکه ما کارگزاران نظام هستیم و از منظر حکومت به توسعه نگاه می‌کنیم؛ وظیفه ما تسهیل‌گری توسعه است که در این عرصه باید یک تغییر رویه و رویکرد داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در نتیجه عملکرد نامطلوب ما یک نظام بروکراتیک سنگین در جامعه ما حاکم شده و جا دارد برخی از قوانین و مقررات متناسب با شرایط بومی و منطقه‌ای تعدیل و تغییر یابند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: باید خودمان و سیستم حاکم بر جامعه را روانکاری کنیم؛ این سیستم زمانی طراحی شده که همه مسئولیت‌ها به عهده دولت بود و توسعه را هم باید دولت به تنهایی ایجاد می‌کرد؛ در حالی که تجربه ثابت کرده دولت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و همه اقشار و نهادها باید در امر تحقق توسعه سهیم باشند.
وی اذعان داشت: امکاناتی مثل معادن و منابع طبیعی در همه جای دنیا در دل محیط زیست قرار دارند و ما باید الزامات لازم را فراهم کنیم که بتوانیم ضمن حفظ محیط زیست از منابع طبیعی و معادن در جهت توسعه جامعه و رسیدن به رفاه اقتصادی بهره‎مند شویم.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه روسای ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، بسیج سازندگی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان به ارائه گزارش عملکرد دستگاه متبوع در زمینه تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها