عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

بی توجهی مسئولان، دلیل اصلی عدم تولید محتوای فاخر دیجیتال است

پورحسین گفت: بی توجهی مسئولان به تداوم و ایجاد فضای مناسب کسب و کار و امنیت بر ای سرمایه گذار و نبود قانون مناسب در این زمینه موجب خروج سرمایه از کشور و در نهایت باعث شده محتوای فاخر دیجیتال تولید نشود.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۷۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع بحران سلامت تولید محتوای دیجیتال و در ارتباط تلفنی با شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  به روی آنتن رفت.

پورحسین در ابتدای مطلب با اشاره به راهکارهای سلامت تولید محتوای دیجیتال و رفع مشکلات این حوزه اظهار داشت: اجرا نشدن قوانینی مانند کپی رایت و حمایت از تولید کنندگان محتوای دیجیتال، بی توجهی به آئین نامه حمایت از پدید آورنده نرم افزار، بی توجهی مسئولان به تداوم و ایجاد فضای مناسب کسب و کار  و امنیت برای سرمایه گذار و نبود قانون مناسب در این زمینه موجب خروج سرمایه از کشور و در نهایت باعث شده محتوای فاخر دیجیتال تولید نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً وقتی تولید محتوای دیجیتال صورت می گیرد قوانین حمایت کننده باید تولید کننده را یاری دهند.

پور حسین تاکید کرد: باید قوانین جامع حمایت و صیانت از محتوای دیجیتال را داشته باشیم. قانون حمایت سالها پیش تصویب شده و نیازمند بازنگری بیشتر و بازنگری در حوزه مجازات است.

این مقام مسئول یادآور شد: اصل بر ارائه لایحه در این خصوص از سوی دولت است. اگر دولت بتواند کار خود را انجام دهد ما هم استقبال می کنیم و قانون جامع حمایت از تولید محتوای دیجیتال را تصویب خواهیم کرد.  

 

 

ارسال نظرات