خبرهای داغ:
فرماندار هشترود:

لازمه تقویت تولید ملی حمایت از کالای ایرانی است

فرماندار هشترود در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: لازمه تقویت تولید ملی حمایت از کالای ایرانی است و هدف ارتقای تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۹۰۰۸۰۱۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان اظهارداشت: ظرفیت های شهرستان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن بسیار بالاست و در صورتی که تولید در این حوزه ها صورت بگیرد با صرفه تر خواهد بود.

وی از اداره صنعت  معدن و تجارت خواست نظارت کافی بر بازار برای عرضه کالای ایرانی داشته باشد.

امینیان ادامه داد: هشترود برخوردار از معادن غنی و ظرفیت بالایی در عرصه معدن و سرمایه گذاری در این بخش است که متأسفانه استفاده بهینه از معادن نشده و واحدهای تولیدی برای فرآوری منابع معدنی مختلف در این شهر ایجاد نشده است.

وی راه اندازی واحدهای فرآوری معادن در این شهرستان را موجب رونق اقتصادی و اشتغال بیکاران در این منطقه برشمرد و افزود: استخراج کنندگان معادن سودی که به این شهرستان نمی دهند موجب تخریب راه ها و خاک نیز می شوند.

امینیان یادآور شد: ادارات هشترود هم مجاب به خرید کالاهای ایرانی به خصوص کالاهای تولیدی در شهرستان هستند.

لازمه تقویت تولید ملی حمایت از کالای ایرانی است

امام‌جمعه هشترود هم در این جلسه گفت: اصل شعار حمایت از کالای ایرانی رویکرد فرهنگی است تا سیاسی.

حجت الاسلام علی رحیمی افزود: البته سایر ابعاد اجتماعی اقتصادی سیاسی و... در این راستا قرار دارد اما موضوع فرهنگ در اولویت است.

وی ادامه داد: این شعار مهم ترین شعار در طی ده سال آینده بوده چرا که این شعار تحرک را در اقتصاد به دنبال دارد.

حجت الاسلام رحیمی اضافه کرد: دولت باید به حوزه تولید و بخش مصرف مردم توجه کند  و اقدامات عملی و کارهای کارشناسی انجام دهد زیرا ضرورت توسعه صنعتی و اقتصادی در کشور امر ضروری است.

امام جمعه هشترود بیان کرد: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در بین مردم نهادینه شود.

لازمه تقویت تولید ملی حمایت از کالای ایرانی است

وی گفت: در بحث تولید و تولید کننده، گاها دیده می شود قیمت ها بالا رفته و کیفیت پایین می آید و این یک خیانت است و فرد اعتبار تولید و کالای خود را در جامعه مخدوش می کند برخی تولید کننده ها قبل از شروع تولید در فکر سود بالا هستند و کیفیت فراموش می شود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: در بخش مصرف و مردم، باید فرهنگی ایجاد شود که تعصب مردم به تولیدات داخلی بیشتر شود.

وی حمایت از تولید داخلی را باعث رفع بیکاری در سطح کلان دانست و افزود: مردم با حمایت از تولید داخلی در حقیقت از جوانان خود و سرمایه های کشور حمایت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها