نماینده مردم بیرجند در مجلس در گفتگو با بسیج:

در شرایط کنونی اقتصاد، بانک مرکزی فاقد کارایی است

سیدمحمدباقر عبادی گفت: مدیریت بانک مرکزی باید بتواند جایگاه نظام بانکی را استحکام بخشد. کارایی نظام بانکی در گرو مدیریت صحیح منابع بانکی است و در شرایط کنونی اقتصاد، بانک مرکزی فاقد کارایی است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۲۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲

سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مدیریت بانک مرکزی باید بتواند جایگاه نظام بانکی را استحکام بخشد. این در حالی است که کارایی نظام بانکی در گرو مدیریت صحیح منابع بانکی است و در شرایط کنونی اقتصاد، بانک مرکزی فاقد کارایی است.

عبادی در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط پیچیده و بحرانی اقتصادی کشور، باید فردی اقتصاددان، مدیر و کارکشته ای در رأس مدیریت بانک مرکزی قرار بگیرد تا در شرایط بحران پیش بینی و مشکلات را حل کند، اما آقای سیف فردی حسابدار است.

نماینده مردم بیرجند با بیان اینکه سرمایه گذاری صحیح نقدینگی در بانک مرکزی شکل بگیرد افزود: مدیریت بانک مرکزی باید بتواند نقدینگی را در شرایط مختلف اقتصادی کشورمان در مقاطع مختلف زمانی به نحوی استفاده کند که که کشورمان در برابر بحران های مختلف اقتصادی محفوظ بماند.

وی در خاتمه افزود: آنچه در بانک مرکزی کنونی مورد انتقاد است این است که سازوکار مدیریت نقدینگی به صورت مشخصی تعریف نشده است.

ارسال نظرات