شهید آوینی بیشترین نقش را در تبیین مظلومیت شهدا داشت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با نماینده ولی فقیه در استان گفت:شهید آوینی بیشترین نقش را در تبیین مظلومیت شهدا داشت و نشان داد که با تعهد و ایمان می توان تاثیر گذار بود .
کد خبر: ۹۰۰۸۳۷۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان به مناسبت هفته "هنر اسلامی" با آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

محمد کاظم نظری در این نشست با گرامیداشت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، اظهار داشت: آن هنرمند فقید نقش مهمی در ارتقای هنر اسلامی ایفا کرده است.

معاون سیاسی افزود: شهید آوینی نشان داد بعد از شهادت با تعهد وایمان نیز می‌توان اثرگذار بود و در مقابل خیل عظیمی از رسانه‌هایی که اهدافی در ضدیت با نظام داشتند موثر عمل کرد.

وی، هفته هنر اسلامی را فرصتی برای بهره مندی از رهنمود‌های نماینده، ولی فقیه برای جامعه هنری و رسانه‌ای استان برشمرد و گفت: در درجه اول رعایت مکارم اخلاق باید در اولویت کار دستگاه‌های فرهنگی ما باشد.

نظری با بیان اینکه، نبی مکرم اسلام (ص) هدف از بعثت خودش را رعایت مکارم اخلاق می‌داند، عنوان کرد: امروز جامعه جهانی و کشور ما نیاز به تبیین و ترویج مکارم اخلاق دارد و اگر این اصل اساسی و درست به کار گرفته شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه برطرف حواهد شد.


وی تاکید کرد: دمیدن روح نشاط و امید در جامعه مهم‌ترین رسالت جامعه هنری و رسانه‌ای است.

نظری گفت: همه رسانه‌های دنیا و دستگاه‌های فرهنگی و غول‌های رسانه‌ای استکباری درصدد القای این نکته هستند که نظام دینی نظام ناکارآمد و نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند به خوبی کشور را اداره کند.

وی ادامه داد: دمیدن روح امید به جامعه به ویژه نسل جوان بسیار حائز اهمیت است و در مقابله با هجمه‌ها و آنچه که امروز رسانه‌های غالب و پرقدرت استکباری می‌گویند، جامعه فرهنگی و هنری وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

نظری با بیان اینکه، خیل عظیم کار‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در دولت‌های قبل انجام شده و در این دولت نیز ادامه دارد، عنوان کرد: این خدمات در اقصی نقاط کشور و به خصوص استان ما نمود بیشتری داشته است و با یک مقایسه کوچک از وضعیت استان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب این مسئله به سادگی روشن می‌شود.

معاون اجتماعی استانداری با بیان اینکه در هر جامعه‌ای یک سری مشکلاتی وجود دارد، ولی نباید فقط انتقاد کرد، گفت: بدگویی و نقد به تنهایی رافع مشکلات نیست چرا که جامعه نیازمند ثبات، امنیت و نشاط و شادابی است.

وی با اشاره به اینکه، استان ما نیاز‌ها و آسیب‌های خاص خود را دارد، گفت: رسالت عظیم دستگاه‌های فرهنگی مادر مقابل با این آسیب‌ها بسیار سنگین است.

نظری ادامه داد: مقوله‌هایی مثل زنده شدن دوباره طایفه گرایی و قوم گرایی، برتری طلبی طایفه‌ای و قومی آسیب‌هایی است که ویژه مناطق و جوامع عشایری بوده و نیازمند مبارزه است و به هر حال باید هنرمندان و اهل قلم به سمت هنر انقلابی که شهید آوینی پرچم دار آن بوده پیش بروند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: باید با دمیدن روح امید در جامعه نشان دهیم که جامعه و نظام دینی نظامی کارآمد و مبتنی بر ارزش هاست.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام " حمایت از کالای ایرانی" گفت: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه نقش اول را بر عهده دارند و باید با تبیین درست این موضوع در جامعه که خرید کالای ایرانی و تولید داخلی نقش مهمی درخودکفایی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی دارد زمینه رشد و سربلندی نظام را مهیا کنند.

معاون استاندار تاکید کرد: عملی کردن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و شعار‌های دولت تدبیر و امید وظیفه ذاتی مسئولان است و باید دراین راستا همچون گذشته گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی از زحمات جامعه هنری استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: امید است همگی برای آبادانی کشور دست به دست هم دهیم و نقش کوچکی در پیشرفت وتوسعه کشور ایفا کنیم.
ارسال نظرات