امام جمعه موقت بهاباد:

امام حسین (ع) بزرگ پاسدار ارزش‌های الهی/ واقعه طبس هیمنه نیروهاى نظامى آمریکا را شکست

امام جمعه موقت بهاباد با تبریک اعیاد شعبانیه سوم شعبان ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وروز پاسدار را به تمامی پاسداران جان برکف ایران اسلامی تبریک گفت و افزود: امام حسین (ع) بزرگ پاسدار دین مبین اسلام و ارزش‌های الهی است.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۳۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک اعیاد شعبانیه ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) روزپاسدار، حضرت ابوالفضل العباس (ع) روز جانباز و حضرت امام زین العابدین (ع) را به تمامی مسلمانان جهان و امت اسلامی تبریک گفت و اظهارداشت: روز پاسدار با الگو قرار دادن اسوه رشادت و ایثار، امام حسین (ع)، به این نام ملقب شده است و به‌همین‌دلیل روز تحقق پاسدارى از اسلام، حقیقت و مکتب الهى و تبلور دفاع از اهداف و ارزش‌هاى متعالى اسلامى است.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامى باید با الگوپذیرى از شخصیت و رفتار امام شهیدان هم از لحاظ معنوى و هم از لحاظ عملکرد نظامى، آمادگى و رشد کامل را داشته باشند گفت:: روز پاسدار، روز بزرگداشت جان نثارى و ایثار در راه دین و ارزش‌هاى الهى است.
وی ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) وروز جانباز را به عموم مسلمانان جهان به ویژه جانبازان عزیز ایران اسلامی تبریک گفت و خاطر نشان کرد: حضرت ابالفضل العباس (ع)، بزرگ جانباز راه ولایت است.
حجت الاسلام اخوان با بیان اینکه جانبازان ایران اسلامی شهدای زنده ۸ سال دفاع مقدس هستند که سالیان سال با دردورنج و جراحات ناشی از جانبازی دچارشده اند وظیفه مانسبت به این قشر عزیز خدمت به جانبازان است که نباید فراموش شود.
حجت الاسلام اخوان به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت::یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی می‌باشد.
وی با بیان اینکه باید از ورود واردات بی رویه کالا‌های خارجی به کشور جلوگیری کرد گفت:: واردات کالای قاچاق یک ضرر عمده به کشور خواهد بود.
امام جمعه موقت بهاباد حمله موشکی سه کشورآمریکا انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کرد و گفت:: این جنایت برگ ننگین و سیاه دیگری بر کتاب قطور جنایات تاریخی جهان استکبار به ویژه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که تاریخشان به جنایت، تجاوز و استعمار آلوده است افزود.
وی افزود: این حمله جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم این عمل مقدمه‌ای برای شکست نهایی آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکار باشد.
امام جمعه موقت بهاباد به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:: سپاه نهادى نظامى فرهنگى است که در جهت اهداف و آرمان‌هاى والاى انقلاب اسلامى بى‌وقفه فعالیت مى‌کند و دامنه این اهداف و آرمان‌ها تا زمان حکومت عدل جهانى امام مهدى (عج) گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقى فرازمند، داراى آرمان‌هاى مکتبى، انسانى و جهانشمول است که همیشه حرکت خود را بدان سوى جهت مى‌دهد.
خطیب موقت جمعه بهاباد با اشاره به اینکه سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامى است افزود: پاسداران فرزندان انقلابى ملت ایران بوده و هستند. سپاه پاسداران در اولین روزهاى پس از انقلاب، در شرایطى شکل گرفت که دشمنان انقلاب ملت ایران و استقلال کشور، تحرکات فراوانى را براى برهم زدن ثبات، آرامش و امنیت کشور شروع کرده بودند.
امام جمعه موقت بهاباد به نقش سپاه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه اسداران از بدو تاسیس تا کنون در تمام عرصه‌های مختلف نقش‌های فراوانی را ایفا کرده است.
وی تصریح کرد: همین نقش‌آفرینى‌ها و حماسه‌آفرینى‌هاى پاسداران انقلاب موجب شد حضرت امام خمینى (ره)، آن جمله تاریخى را مبنى بر این‌که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» بر زبان آورند.
خطیب موقت جمعه بهاباد به ۵ اردیبهشت سالروزشکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد وافزود: این واقعه که خود آمریکایى‌ها از آن به «شکست بزرگ» تعبیر مى‌کنند، علاوه براین‌که باعث برملا شدن واقعیت پوشالى نیروى نظامى آمریکا شد، حقانیت و اقتدار انقلاب اسلامى را براى جهانیان ثابت کرد و نشان داد که قدرت خداوند از هر نیروى به ظاهر قدرتمندى، تواناتر است.
اخوان به ثمرات واقعه طبس براى انقلاب اسلامى‌اشاره کرد وگفت: واقعه طبس علاوه بر این‌که شکست مفتضحانه براى نیروى نظامى آمریکا و فرو ریختن هیمنه آن در مقابل چشم جهانیان بود، دستاوردهاى مهمى براى انقلاب نوپاى ما داشت. این شکست بزرگ، ضمن فراهم آوردن اتحاد و یکپارچگى بیشتر نیروهاى انقلابى ایران، حقانیت انقلاب اسلامى را در جامعه بین‌المللى به اثبات رسانید.
وی سالروز شهادت اولین فرمانده سپاه استان در صحرای طبس را تسلیت گفت و با گرامی داشت یاد و خاطره شهید محمد منتظر قائم افزود: شهید منتظر قائم شهیدی بود که رهبر معظم انقلاب در وصف او فرمودند: «هم محمد بود، هم منتظر قائم (عج).»

ارسال نظرات