فرمانده سپاه دورود:

لزوم توجه به پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان دورود/حضور مقتدرانه سپاه در عرصه‌های مختلف

فرمانده سپاه دورود گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت برای رفع مشکلات شهرستان دورود در نظرخواهی و مشورت مورداستفاده قرار گیرند.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۶۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ پاسدار کریم زینی وند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دورود با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) و حضرت علی ابن الحسین امام سجاد و تبریک روز پاسدار بابیان اینکه امروز میلاد جاودانگی و خورشید زیبایی‌ها است، بیان داشت: امام خمینی (ره) خلاقیت و ابتکارات زیادی را از خود بروز داد که برجسته‌ترین آن‌ها فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین بود، تشکیل سپاه و بسیج نقطه‌ی عطفی در موفقیت انقلاب و تضمینی برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن تلقی می شودوعملکرد موفق این دو در همه‌ی عرصه‌ها این حقیقت و ادعا را به اثبات رساند.

وی افزود: در نگاه امام (ره) به‌وضوح قابل پیش‌بینی بود که انقلاب اسلامی با خصیصه‌ی ضد استبدادی و ضد استکباری ذاتی خود با انبوهی از تهدیدهای گسترده‌ای از دشمنان داخلی و خارجی مواجه خواهد بود و پاسداری از انقلاب اسلامی مستلزم وجود نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی است، تا به‌طور خاص و ویژه انقلاب را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌ها حفاظت نماید.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دورود بابیان اینکه از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ولایت محوری، تکلیف محوری و... است، خاطرنشان کرد: سپاه همواره سیر خود را با قطب نمای ولایت‌فقیه تنظیم کرده و امروز مدعی است، که حتی برای لحظه‌ای از خط واقعی راستین انقلاب و صراط مستقیم نظام اسلامی زاویه نگرفته و اساس سپاه برتقوی و تدین بناشده و آمادگی همیشگی برای دفع تهدید را دارد و سپاه تنها نیرویی است که از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به‌صورت انقلابی دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه حضور مقتدرانه و پیروزمندانه‌ای در عرصه‌های مختلفی همچون مبارزه با گروهک‌های معاند و ضدانقلاب، حضور در میادین 8 سال دفاع مقدس، تقویت بنیه دفاعی کشور، تولید علم و فن‌آوری نظامی و مهندسی، حفاظت از شخصیت‌های کشوری امنیت پرواز هواپیمایی نقش‌پذیری در عرصه‌های سازندگی محرومیت‌زدایی و ترویج آبادانی دستاوردهای دفاعی و امنیتی و جذب، آموزش و سازمان‌دهی و به‌کارگیری بسیجیان و تشکیل بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی داشته است.

 زینی وند بابیان اینکه 23 هزار و 199 نفر تعداد شهدای پاسدار در میدان جنگ است، افزود: بر اساس پرونده‌های موجود از مجموع 28 استان در زمان جنگ شهدای لرستان 6 هزار و 263 نفر هستند و شهدای پاسدار استان لرستان 710 نفر که 42 نفر شهدای پاسدار شهرستان دورود هستند.

وی بابیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی است، افزود: علی‌رغم تحریم‌های شدید بین‌المللی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، فعالیت‌های در خصوص آب‌رسانی، صدور نفت و گاز پروژه سدسازی انتقال آب و نیرو و راه‌سازی را دارد و در استان لرستان نیز این قرارگاه چندین طرح ملی شامل راه‌آهن دورود- خرم‌آباد – اندیمشک، بزرگراه خرم‌آباد -اراک، سد ایوشان سد تاج امیر سد معشوره خط انتقال آب خرم‌آباد سد نیروگاه رودبار زیرگذر بلوار بهارستان خرم‌آباد، بیمارستان 550 تخت خوابی شهر خرم‌آباد را دنبال می‌کند.

زینی وند تأکید کرد: در شهرستان دورود تعداد 200 نفر گنج گران‌مایه‌ به نام پیشکسوتان جهاد و شهادت حضور دارند که در 2 گردان رزمی و در 8 سال دفاع مقدس فرماندهی می‌کردند و باید این اندوخته ارزشمند را برای رفع مشکلات شهر دورود مورد مشورت و نظرخواهی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه امروز درب پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در مساجد و محلات، ادارات و ارگان‌ها به روی همه مشتاقان باز است، افزود: دشمنان انقلاب محکم‌ترین سیلی را از بسیج دریافت کرده‌اند و امروز سنگرهای آنان یکی پس از دیگری توسط بسیج این ارتش جهانی اسلام در حال فتح و تصرف است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دورود ادامه داد: حشد الشعبی عراق، قواط وطنی سوریه، انصار الله یمن، حزب‌الله لبنان همه شاخه‌هایی از این درخت تنومند است که امید دشمنان با بودن بسیج ناامید و توطئه‌های آنان ابترو شکست‌خورده است.

زینی وند در پایان صحبت‌های خود در توصیه‌ای به مسئولین و مدیران شهرستان دورود، گفت: نگذارید بین شما و مردم فاصله ایجاد شود، تا جان دارید به مردم خدمت کنید حلال و حرام بودن حقوق ما بسته به خدمت به این مردم است و هر مسئولی در هر پست و مقامی که هست باید خود را نوکر و خدمت گذار مردم بداند، مسئولی که به چشم ارباب‌رعیتی به مردم نگاه کند پست و مقام او غصبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات