ویزیت رایگان کارگران کوره پزخانه های ری

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از اجرای 58 برنامه سلامت محور همزمان با هفته ملی سلامت با محوریت آگاه سازی شهروندان و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۹۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به مناسبت هفته ملی سلامت متقارن با هفته اول اردیبهشت، 12 عنوان فعالیت در قالب 58 برنامه آموزشی، فرهنگی و پزشکی تدارک دیده شده است.

صفوی آگاه سازی و ایجاد حساسیت در بین شهروندان در خصوص حفظ سلامت جسمی، روحی و رفتاری را از مهمترین اهداف این برنامه ها برشمرد و افزود: برنامه های سلامت محور هفته ملی سلامت در سرای محلات، مدارس، بوستان ها، مراکز فرهنگی و مساجد به اجرا می رسد تا همه اقشار جامعه از این خدمات رایگان بهره مند شوند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه رسیدگی و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار از دیگر رویکردهای برنامه های هفته سلامت است، گفت: ساکنان کوره های آجرپزی روستای محمودآباد و کودکان کار شاغل در این موقعیت نیز از خدمات سلامت محور بهره مند خواهند شد و یکی از تیم های پزشکی در این روستا مستقر می شود.

صفوی افزود: ویزیت رایگان پزشک و چشم پزشک، مشاوره های روانشناسی، مامایی، تغذیه و بهداشت، غربالگری های اولیه پایش سلامت از خدمات سلامت محوری است که از سوی تیم های پزشکی مستقر ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی در قالب کارگاه های آموزشی، نمایش های هنری، مسابقات فرهنگی نیز برای ساکنان مجاور کوره پزخانه ها تدارک دیده شده است که همزمان با هفته سلامت به اجرا می رسد.

صفوی گفت: روستای محمود آباد و ساکنان کوره پزخانه ها در محدوده حریم منطقه 20 قرار دارد که مدیریت شهری این منطقه بر حسب وظیفه انسان دوستانه و خدمت رسانی به نیازمندان بخشی از برنامه ها و طرح های شهری را به این موقعیت اختصاص می دهد.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: استفاده از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های محلی همواره در فعالیت های فرهنگی اجتماعی لحاظ شده است بر همین  اساس ویژه برنامه های هفته سلامت نیز با مشارکت و نیت خیرخواهانه اعضاء کانون پزشکان اداره سلامت منطقه 20، پزشکان خیر، درمانگاه های خیریه و نهادهای مردمی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند اجرا می شود.

 

 

 

ارسال نظرات