حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:

شهدا به جایگاه حضرت عباس (ع) غبطه می خورند

کارشناس مذهبی گفت: در روایت از امام صادق (ع) آمده همانا عمویم عباس(ع) در روز قیامت از جایگاهی برخوردار است  که همه شهدا به آن جایگاه غبطه می خورند.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۶۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

حجت الاسلام خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) پسر امیرالمومنین علی (ع) و حضرت ام البنین است که  در روایت از امام صادق (ع) آمده همانا عمویم عباس(ع) در روز قیامت از جایگاهی برخوردار است  که همه شهدا به آن جایگاه غبطه می خورند. روز ولادت حضرت عباس(ع) مشهور به روز جانباز شده است.

وی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) در سپاه امام حسین (ع) در ماجرای کربلا و روز عاشورا عده زیادی از دشمنان را به هلاکت رساندند  و جان خود را در راه برادرشان امام حسین (ع) از دست دادند. شجاعت از جمله ویژگی های بارز و مثال زدنی آقا قمر منیر بنی هاشم (ع) است.

حجت الاسلام خوش خلق با تبریک این روز به همه جانبازان کشورمان گفت: جانبازان با الگو گرفتن از حضرت عباس(ع) جان خود را در کف دست گرفتند و برای دفاع از وطن و به پیروی از آقا حضرت ابوالفضل العباس (ع)  رنج ها را تحمل کردند.

حجت الاسلام خوش خلق تاکید کرد: وقتی برای حضرت عباس (ع) از سپاه دشمن در کربلا  امان نامه آوردند ایشان نپذیرفتند و وفاداری خود را به ولایت به اثبات رساندند.

 

 

 

 

ارسال نظرات