اختتامیه جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی در شهرستان راور

نخستین جشنواره خوشنویسی منطقه شمال استان کرمان با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر بین شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان شهرستان راور برگزار شد
کد خبر: ۹۰۰۸۸۷۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با حضور محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس اژدری فرماندار وحجت اسلام تویسرکانی امام جمعه راور و جمعی از هنرمندان خوشنویس و مسئولین این چهار شهرستان در راور برگزار شد و طی مراسم ویژه‌ای از نفرات برتر با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی تجلیل گردید.
در این مراسم باشکوه حجه الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه راور ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و میلاد بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت امام حسین (ع) طی سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم هر فرد مسلمان در جامعه اسلامی امر بمعروف ونهی از منکر و حفظ و صیانت از حدود الهی است، این بزرگترین وظیفه دینی همه است.
وی افزود: مومنین در جامعه اسلامی عامل بمعروف و ناهی از منکر هستند و حافظ حدود الهی هستند بشارت باد بر مومنین با این خصوصیات و ویژگی‌ها که اینچنین احساس تکلیف می‌کنند.
امام جمعه راوربا اشاره به این موضوع که یکی از بهترین ومهمترین ابزار برای انجام این فریضه بزرگ الهی استفاده از ابزار هنری است افزود: نقش قلم در همه ابعادش نقش بسیار مهمی است و جایگاه قلم در قران جایگاه ویژه‌ای است چراکه خوشنویس با ظرافت و هنرمندی خاص خودش با وقتی که می‌گذارد در قالب تبعین و معرفی وبه تصویر کشیدن آموزه‌ها و مفاهیم بلند دینی و مذهبی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
وی در بخش دیگری ازسخنانش افزود: در دنیا‌ی امروزی همه تمدن‌های بشری پیدایشان از قلم و نوشتن است، زیرا هنرمند در حین الهام گرفتن از این هنر قدسی برای رشد و تعالی، با خلق یک اثر هنری می‌تواند آن انرژی را از مسیر هنر به مخاطبینش منتقل کند وبی‌شک این تاثیر آرامش‌بخش را یک بیننده تابلوی خطاطی هم دریافت خواهد نمود.
تجلیل از حاج حمید کاربخش از اساتید و پیش‌کسوت خوشنویسی راور و اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به ۱۰ نفر از منتخبین جشنواره از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
شایان ذکر است: در پایان مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره، در محل گالری مجتمع فرهنگی و هنری رضوی راور برای بازدید عموم گشایش یافت.
ارسال نظرات