استاد حوزه و دانشگاه:

معرفت مهم ترین مؤلفه برای رسیدن به کمال الهی است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در مراسم جشن روز پاسدار تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام معرفت را مهم ترین مؤلفه برای رسیدن به کمال الهی دانست.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۹۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، مراسم جشنی در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به شأن و منزلت ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ویژگی های بارز حضرت اباالفضل عباس علیه السلام به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر موسوی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و روز جانباز، پیرامون مباحث اخلاقی در زمینه انسان کامل و نحوه دستیابی ائمه معصومین به این منزلت و جایگاه، شاخصه های مهم و مولفه های رسیدن به کمال الهی را داشتن معرفت عنوان کرد.

وی، افزود: امام حسین (علیه السلام) در دامن حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) پرورش یافت و توسط امیرالمومنین (علیه السلام) به کمال مطلوب رسید و این شد چشمه جوشان انسانیت و محبت و عشق به خداوند  و مطمئناً افرادی نیز که با این چشمه جوشان معرفت الهی مجالست داشته باشند مطمئناً افرادی همچون عباس بن علی(علیه السلام)  خواهند شد که مطیع و تسلیم امر امامت و ولایت بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به قدرت فکر و تفکر اظهار کرد: "فکر"، نیروی استدلال و "عقل"، نیروی سنجش و انتخاب  است. انسان هوشمند به مقدار هوشش نسبت به محیط و شرایط پیرامونی خود عکس العمل نشان می دهد و چون مومن و خاصیت او زیرکی است در عالم هستی پی به وجود خدا می برد و به او ایمان می آورد .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: انسان با هوشمندی که دارد استدلال می آورد و دست به انتخاب می زند و انتخاب انسان صالح طبق قرآن کریم رسیدن به خداست و رسیدن به علم و کمال و زیبایی خداوند است، پس ائمه معصومین با عبادت و تفکر و استدلال راه معرفت و کمال را طی نمودند و به دیگران همچون آقا ابوالفضل العباس (علیه السلام) نیز یاد دادند، چنانکه یکی از خصوصیات برجسته این بزرگوار مطیع و تسلیم رضای خداوند و مقدرات او و توکل کردن به خداوند بود .

مولودیه خوانی در وصف حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام از دیگر بخش های این مراسم جشن بود.

ارسال نظرات