تحلیل‌گران بین‌الملل معتقدند

یوان دلار را به زمین می‌زند

در حالی که آمریکا جنگ تجاری را با روسیه و دیگر کشورها آغاز کرده است،‌ تحلیل‌گران بین‌الملل معتقدند این مسأله سرمایه‌گذاران را به بازارهای چین هدایت کرده و ارز یوان را در برابر دلار تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از تیره شدن روابط روسیه و آمریکا که به دوران بسیار بد گذشته برگشته ، سرمایه‌ها اخیراً به سمت چین رفته است و سرمایه‌گذاران این کشور را جای بسیار امنی برای سرمایه‌های خود می‌دانند. 

لری‌برینارد رئیس تیسلمبارد و اقتصاددان فعال در حوزه بازارهای نوظهور اعلام کرد: ارز یوان چین در حال حاضر برای سرمایه‌گذاران جهان به عنوان یک ارز امن تلقی می‌شود. 

این تحلیل‌گر گفت: سرمایه‌های چین پس از تضعیف روابط آمریکا و روسیه به شدت بالا رفته است. 

رئیس تحلیل‌گران شرکت گرندکپتا اعلام کرد: زمانی که تنش‌های منطقه افزایش می‌یابد دولت چین معمولاً موضع بی‌طرفانه‌ای در برابر این چالش‌ها اختیار می‌کند و همین باعث گسیل شدن سرمایه‌گذاران برای استفاده از این ارز و افزایش سرمایه‌گذاری در این کشور می‌شود. 

این گزارش می‌نویسد: پویا بودن بازار چین در این هفته بر درست بودن تصمیم سرمایه‌گذاران صحه گذاشت.

این تحلیل‌گر گفت: پس از فروکش تنش‌ها سرمایه‌گذاران تلاش کردند تا موضع خودشان را در بازارهای سهام چین فعال‌تر کنند و شواهد حاکی از این است که بسیاری از آنها از بازارهایی همچون روسیه روی گرداندند و این مسأله با تضعیف ارزش روبل طی چند روز گذشته بیشتر شد.

بر اساس اعلام آرتم‌دیوف رئیس تحلیل‌گران شرکت AMARKET در حال حاضر ارز یوان در بین دیگر ارزها برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شده است.

وی معتقد است که ارز یوان به زودی به ارز امن جهانی تبدیل می‌شود. پیش از این بانک مرکزی چین تلاش می‌کرد تا این ارز را به سرمایه ذخیره‌ای تبدیل کند اما اسکت‌تیک کارشناس ارزی معتقد است که این به تنهایی کافی نیست و باید چین در این مسیر حمایت واقعی داشته باشد.

طی چند هفته گذشته چین قراردادهای آتی نفت و همچنین طلا را با یوان منعقد کرده است و این اقدام می‌تواند در تضعیف دلار در برابر یوان بیشتر کمک کند. 

بر اساس گفته دیوف، این اقدام بیشتر سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا به تدریج ذخایر دلاری خود را با یوان جایگزین کنند و به شدت ارزش یوان را تقویت خواهد کرد.

ارسال نظرات