علیرضا جعفری در جلسه کمیسیون سرقت شهرستان قرچک که با حضور اعضا این کمیسیون در محل فرمانداری برگزار شد،

معاون فرماندار قرچک:مقوله فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب در جلوگیری از جرائم به‌خصوص سرقت بسیار مهم است.

کد خبر: ۹۰۱۰۰۰۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: مقوله فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب در جلوگیری از جرائم به‌خصوص سرقت بسیار مهم است.
علیرضا جعفری در جلسه کمیسیون سرقت شهرستان قرچک که با حضور اعضا این کمیسیون در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: پدیده سرقت از موضوعات و ناهنجاری‌هایی اجتماعی است که علل آن جهت پیشگیری باید موردتوجه و دقت قرار گیرد و متناسب با این عوامل و زمینه‌ها برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جهت مقابله انجام شود.
وی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف فرمانداری در سال جاری از برنامه‌ریزی جهت کاهش سرقت‌ها، پیگیری موضوع آگاه‌سازی شهروندان، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر را از رئوس این برنامه‌ها اعلام کرد.
جعفری مقوله فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مناسب در جلوگیری از جرائم به‌خصوص سرقت را مهم دانست و بر استفاده از ظرفیت بسیج، نیروی انتظامی، قضایی، دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان در گشت زنی منظم و مستمر و احساس مسئولیت دستگاه‌ها در حفظ و حراست از اموال مردم و اموال عمومی تأکید کرد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک با اشاره به‌ضرورت آسیب‌شناسی و تعیین علل و عوامل اصلی در وقوع جرائم به‌ویژه وقوع سرقت‌ها از اماکن و در سطوح مختلف شهری و روستاها، بر ارائه راهکارهای پیشگیری و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مهار جرائم تأکید کرد و لازمه آن را هم‌اندیشی و تلاش مضاعف تمامی اعضای کمیسیون و دستگاه‌های شهرستان قرچک در اجرای مصوبات این کمیسیون دانست و از اثرات مهم آن به افزایش احساس امنیت در شهروندان و طیب خاطر آنان اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به آمار سرقت‌های انجام‌شده در فروردین‌ماه و به‌ویژه در تعطیلات نوروز گفت: اتخاذ تصمیم کاربردی و مؤثر درزمینهٔ مقابله با سرقت نیازمند اطلاعات صحیح و دقیق است تا بر مبنای این اطلاعات راهکارهای کاربردی و مؤثری به‌منظور کاهش آمار سرقت‌ها در کمیسیون اتخاذ شود، لذا نیروی انتظامی می‌بایست آمار و اطلاعات تحلیلی سرقت‌های حادث‌شده را ارائه کند.

ارسال نظرات