چک سلامتی به مناسبت هفته سلامت

قند و فشار خون ۵۰ نفر از اعضای کانون چهاریارنبی سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت چک شد و مواردی مشکوک برای پیگیری به پزشک معالج ارجاع شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۲۷۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزرای بسیج از کردستان،  مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان  اظهار کرد: یکم تا هفتم اردیبهشت با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است و در همین راستا ویژه برنامه‌های باشعار «مقابله با آسیب‌های اجتماعی، سلامت برای همه در همه جا، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت محور» در سطح کشور اجرا می‌شود.

کامل گلباغی، با اشاره به فعالیت کانون تخصصی سلامت در سنندج عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و به همت کانون تخصصی سلامت، ۵۰ نفر از اعضای کانون چهاریارنبی سنندج تحت سنجش تست قند خون و فشار خون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مساجد می‌تواند به کانون‌هایی برای توسعه آموزش سلامت در ابعاد مختلف آن بدل شوند، افزود: مساجد علاوه بر تأمین، حفظ و ارتقای سلامت معنوی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آن‌ها و در نهایت به سلامت جامعه کمک به سزایی می‌کند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به فعالیت‌های سال گذشته این کانون تخصصی اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های آشنایی با بهداشت زنان، تغذیه صحیح و حرکات ورزشی در منزل برای بانوان و سلامت خانواده‌ها توسط کانون سلامت برگزار شد.

گلباغی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل و بیماری‌ها در محلات حاشیه نشین به دلیل ناآگاهی افراد به وجود می‌آید که دبیرخانه کانون‌های مساجد در نظر دارد تست فشار و قند خون را برای تعدادی از کانون‌های سطح استان اجرا کند.
ارسال نظرات