رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد:

لزوم توجه به توزیع اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد گفت: متأسفانه توزیع اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی صورت نگرفته بلکه بر اساس نزدیک بودن شهرها به پایتخت انجام می‌شود که از وزارت دادگستری انتظار داریم این موضوع را به جدیت پیگیری کند.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۷۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رستم کوشکی امروز در جلسه بررسی حقوق شهروندی که با حضور معاون وزیر دادگستری در شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع اول تمام مسئولان و نمایندگان مردم حقوق شهروندی بوده و این بحث محور تمام حرکت‌ها قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود اهمیت شوراهای شهر و شهرداری‌ها در خصوص حقوق شهروندی، اما متأسفانه از ظرفیت این نهادها به نحو احسنت استفاده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد بابیان اینکه شوراهای شهر در ایران تنها شورای شهرداری هستند، افزود: با توجه به پشتوانه محکمی که شورای شهر دارد حکومت‌ها می‌توانستند حیطه وظایف آن را بیشتر کنند.

کوشکی تصریح کرد: شورای شهر خرم‌آباد فراتر از این موضوع گام برداشته و ارتباط بسیار نزدیکی با تمام مسئولین و سازمان‌های مردم‌نهاد دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم حیطه وظایف شورای شهر از وضعیت حاضر فراتر رود چراکه توان این راداریم که از حقوق شهروندی دفاع شایسته‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد به نحوه توزیع اعتبارات در شهرها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه توزیع اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی صورت نگرفته بلکه بر اساس نزدیک بودن شهرها به پایتخت انجام می‌شود که از وزارت دادگستری انتظار داریم این موضوع را به جدیت پیگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات