استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق باید فرهنگ‌سازی شود/ قاچاق کالا سبب از بین رفتن فرصت‌های شغلی زیادی شده

فرماندار شهرستان ازنا گفت: موضوع استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق باید فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۵۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری برگزار شد. اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی از جانب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مسئولیت و وظیفه این کمیسیون دوچندان خواهد شد.

محمدی نژاد با اشاره به نقش و جایگاه ویژه‌ کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان و شهرستان بیان کرد: اگر نتوانیم از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنیم رویکردهای دولت درزمینهٔ مبارزه با قاچاق به نتیجه مدنظر نخواهد رسید، موضوع استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق باید فرهنگ‌سازی شود.

فرماندار شهرستان ازنا یکی از دلایل ایجاد اشتغال پایدار را جذب سرمایه‌گذار دانست و تصریح کرد: اولویت ما در شهرستان تولید اشتغال پایدار با راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه ما توانسته‌ایم وظیفه خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی زیادی شده است، گفت: بیشترین قاچاق درزمینهٔ پوشاک و لوازم‌خانگی و لوازم‌آرایشی بهداشتی بوده که باید با شروع مبارزه جدی با قاچاق کالا این امر به حداقل برسد.

فرماندار شهرستان ازنا عنوان کرد: کالاهایی که به‌عنوان قاچاق کشف و ضبط می‌شوند باید با یک تصمیم جدی امحا شوند و یا اینکه صادر شوند و از ورود مجدد آن‌ها به چرخه بازار جلوگیری شود.

وی در ادامه به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: باید نظارت جدی و کامل در خصوص عرضه سوخت و روابط جایگاه‌های عرضه سوخت (عوامل فروشندگی) و متقاضیان داشته باشند تا با این امر از قاچاق سوخت و خروج آن از منطقه جلوگیری شود و این امر با رسد و بررسی میزان تقاضا و مصرف متقاضیان میسر است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

فرماندار شهرستان ازنا تأکید کرد: در جلسات آتی می‌بایست اعضا با اشراف کامل به مسائل شهرستان و ارائه راهکار در جلسه حضور پیدا کنند تا جلسات با نتیجه و خروجی قابل‌قبول برگزار شود و امر دیگری که باید دستگاه‌ها در نظر داشته باشند ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها و انجام مصوبات جلسه تا حصول نتیجه مطلوب است.

تمامی اعضای جلسه بر این نکته اتفاق‌نظر داشتند که بایستی بر روی تمامی مبادی ورودی کالاهای قاچاق به داخل کشور کنترل و نظارت دقیق‌تری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات