خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه آذربایجان شرقی:

تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت نیازمند سواد است

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از سند نهضت سواد فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاکید رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص، تبدیل تهدیدات فضای مجازی را به فرصت نیازمند سواد در این حوزه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۴۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا سیفی افزود: نگاه صرف تهدید محور به فضای مجازی و همچنین فرصت دانستن صرف آن آفت است چراکه این فضا مدام در حال رشد بوده و مدیریت آن قطعا مهارت لازم را می طلبد.

وی ورود بسیج به این عرصه را با توجه به دغدغه مندی این تشکل نگاه جهادی خواند و اظهارداشت: تلاش داریم در این حوزه با قدرت وارد شویم تا بتوانیم گام های مهم و اساسی برای آگاهی بخشی جامعه برداریم.

سیفی بی اعتنایی و سهل انگاری مسئولان به این حوزه و سطحی نگری عموم مردم را از مهم ترین عامل در بروز آسیب های فضای مجازی نام برد و یادآور شد: متاسفانه چالش های بسیاری که امروز با آن ها روبرو هستیم نتیجه این عوامل بوده و تلفات زیادی هم داده ایم.

 مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه آذربایجان شرقی تاکید کرد: حرکت جهادی و انقلابی در این حوزه می تواند تحول آفرین باشد چراکه غرب برای 30سال آینده نیز در این فضا برنامه ریزی دارد و اگر بخواهیم در این فضا تاثیرگذار باشیم باید حضوری فعال، عالمانه و آگاهی بخش در این حوزه داشته و فعالیت کنیم.

تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت نیازمند سواد است

طراح سند نهضت سواد فضای مجازی آذربایجان شرقی نیز در ادامه شناسایی آسیب های مبتلابه کارابرن عمومی جامعه و فرصت هایی که می توانند تبدیل به بالقوه شوند را از مهم ترین اقدامات در طراحی این سند خواند.

رامین نظام خواه آموزش و مهارت افزایی در این حوزه را مهم عنوان و بیان کرد: مهارت افزایی قطعا موجب خواهد شد کاربران کمترین آسیب را از این فضا داشته باشند که برای این منظور دوره هایی را برای تربیت مربی در این حوزه خواهیم داشت.

وی تهیه محتوای آموزشی برای مربیان را از گام های مهم دیگری در این خصوص نام برد و افزود: مربیان با مطالعه این بسته های آموزشی به عنوان راهنمایان فضای مجازی در اقشار مختلف بسیج حضور خواهند داشت.

نظام خواه توجه به قشر دانش آموز، روحانیون، دانشگاهیان و عموم مردم را در محتواهای جداگانه از دیگر اقدامات در طراحی سند نهضت سواد فضای مجازی استان برشمرد تا در هر طیف بر اساس جامعه هدف برنامه ریزی و اجرا شود.

پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان سپاه آذربایجان شرقی و جمعی از اهالی رسانه از سند نهضت سواد فضای مجازی استان رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها